Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Χοροί ballroom. O ρόλος της διεύθυνσης.

Ο ρόλος του καβαλιέρου είναι πολύ διαφορετικός και ευδιάκριτος από το ρόλο της ντάμας. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στους Ballroom χορούς.

Ο ρόλος του καβαλιέρου είναι να διευθύνει, κάτι που περιλαμβάνει πολλές ευθύνες.

• Ο καβαλιέρος χορεύει κάποια συγκεκριμένα βήματα, που σημαίνει ότι πρέπει να έχει σκεφτεί ποια θα είναι η επόμενή του κίνηση προτού χρειαστεί να τη διευθύνει.
• Ο καβαλιέρος πρέπει να χορεύει λαμβάνοντας υπόψη και το κέντρο της ντάμας, όχι μόνο το δικό του, εκτός από τα ελεύθερα κομμάτια φυσικά.
• Ο καβαλιέρος καθορίζει τον ρυθμό και το συναίσθημα που βγαίνει από τον χορό μέσω των κινήσεων του σώματός του και τις μεταφορές βάρους.
• Είναι πάρα πολύ σημαντικό ο καβαλιέρος να έχει καθαρά πατήματα (footwork). Δηλαδή, πολύ ευδιάκριτες μεταφορές βάρους, έτσι ώστε να μπορεί να ακολουθήσει η ντάμα σωστά και έγκαιρα τις κινήσεις του.
• Ο καβαλιέρος πρέπει να καθυστερεί, να επιταχύνει ή να σταματά τις κινήσεις του ανάλογα, για να διευθύνει την ντάμα. Για παράδειγμα, καθυστερεί τις κινήσεις του στο βήμα hesitation στο waltz, ενώ επιταχύνει την κίνησή του και έπειτα σταματά απότομα στο βήμα fan στο tango.
• Η διεύθυνση του καβαλιέρου σε κάθε κίνηση πρέπει να είναι τέτοια ώστε οι κινήσεις της ντάμας να απορρέουν με φυσικότητα.
• Ο καβαλιέρος πρέπει να διευθύνει κάθε κίνηση στον σωστό χρόνο έτσι ώστε να μην αναγκάζει την ντάμα να βιαστεί ή να κινδυνέψει να στραβοπατήσει.

Ο καβαλιέρος πρέπει να διευθύνει με τον ακόλουθο τρόπο:

  1. Διατηρεί καλό κράτημα.
    2. Κάνει «καθαρές» αλλαγές βάρους (δεν έχει ποτέ το βάρος του σώματος και στα δύο πόδια ταυτόχρονα). Αυτό επιτρέπει στην ντάμα να καταλάβει ποιο πόδι θα έχει ελεύθερο.
    3. Οι κινήσεις του (και η διεύθυνση) πηγάζουν από το κέντρο βάρους του σώματός του. Είναι λάθος να διευθύνει την ντάμα κουνώντας βίαια τα χέρια του ή πιέζοντάς την. Ένα συνηθισμένο λάθος των καβαλιέρων είναι ότι κρατούν την ντάμα στα πλευρά και όχι στην πλάτη, προκειμένου να την διευθύνουν πιο αποτελεσματικά, το μόνο που πετυχαίνουν όμως είναι να την πονέσουν και σίγουρα να μην ευχαριστηθεί τον χορό.
    4. Στις στροφές πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο το σώμα του. Τα χέρια ακολουθούν εξαιτίας του κρατήματος. Αν χρησιμοποιήσει τα χέρια για να πραγματοποιήσει την στροφή η ντάμα δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει με χάρη.
    Το συμπέρασμα είναι ότι ο καβαλιέρος πρέπει να διευθύνει την ντάμα σε κάθε βήμα ώστε να μπορεί εκείνη να αισθανθεί τι να κάνει. Οι ντάμες δεν πρέπει να απολογούνται αν δεν μπορούν να ακολουθήσουν ή αν κάνουν συχνά λάθη.

    Στο 98% των περιπτώσεων η λάθος ανταπόκριση της ντάμας οφείλεται στην κακή διεύθυνση του καβαλιέρου (εκτός από τις περιπτώσεις που η ντάμα «μαντεύει» τις κινήσεις ή προσπαθεί να διευθύνει).
  2. Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε: 
    E-mail:
    info@pro-dance.gr
    Στείλτε μας μ ένα e-mail, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
    Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
    Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.