τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!
Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.
Η ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Η πρώτη αναφορά στο ρεμπέτικο συνδέεται με τα τραγούδια των φυλακών και εντοπίζεται στα μέσα του 19ου αιώνα. Στα 1850 αναφέρονται τα τραγούδια που ακούγονταν σ' αυτές. Στα τραγούδια των φυλακών αναφέρθηκαν ο Παπαδιαμάντης, ο Δάφνης και ο Καρκαβίτσας.
Μέχρι το 1880 περίπου , το ιταλικό μελόδραμα κυριαρχεί στην Αθήνα. Όλα τα τραγούδια της εποχής βασίζονταν πάνω στις ιταλικές όπερες. Η δημιουργία ελληνικού τραγουδιού ξεκινάει με την επτανησιακή καντάδα και το αθηναϊκό τραγούδι. Η Ιταλική επίδραση είναι πολύ έντονη.
Το 1871 ιδρύεται το Ωδείο Αθηνών και λίγο μετά ανοίγει το πρώτο καφέ-σαντάν . Δύο χρόνια μετά ακολουθεί το καφέ-σαντούρ (αργότερα - καφέ-αμάν).
Στα 1880 η Αθήνα χωρίζεται στους "εραστές της Ασιάτιδος μούσης" και σε όσους πίστευαν πως οι αμανέδες δεν είχαν τίποτε το ελληνικό.
Σε λίγα χρόνια (1886) η Αθήνα θα έχει κατακλυστεί από καφέ αμάν. Η κυριαρχία του αμανέ θα κρατήσει περίπου δέκα χρόνια. Προς το τέλος του αιώνα παρατηρείται μικρή παρακμή των καφέ-αμάν με την εμφάνιση του θεάτρου σκιών και της αθηναϊκής επιθεώρησης.
Με αυτό θεατρικό είδος αναζωπυρώθηκε η αγάπη του κόσμου για την ξένη μουσική. Η μουσική στις επιθεωρήσεις, ήταν πιστή αντιγραφή ξένων μελωδιών.
Η επιτυχία της επιθεώρησης είναι τεράστια. Κυριαρχεί για είκοσι τουλάχιστον χρόνια. Το περιεχόμενο της επιθεώρησης αρχίζει αλλάζει μετά το 1922 κάνοντας το κοινό στραφεί αλλού.
Μετά την Μικρασιατική καταστροφή επανακάμπτουν τα καφέ αμάν αλλά κυριαρχεί και η οπερέτα μέχρι το 1930. Η μουσική της ήταν ελληνική και δεν είχε καμία σχέση ούτε με την επιθεώρηση ούτε με τους αμανέδες.
Την δεκαετία του 1930 φθάνουν στο ζενίθ τους τα τραγούδια του κρασιού (καντάδες) τα οποία είχαν αρχίσει να γράφονται από τα πρώτα χρόνια της οπερέτας. Με την εμφάνιση της δισκογραφίας το θέατρο, που ήταν τότε το μαζικότερο μέσο επικοινωνίας και διασκέδασης, χάνει έδαφος. Η παρακμή της οπερέτας είναι αναπόφευκτη.
Τα τραγούδια των προσφύγων, οι οποίοι προέκυψαν από την Μικρασιατική Καταστροφή(19220, σε συνδυασμό με τα δημοτικά, τα νησιώτικα και τα μουσικά είδη που αναφέρθηκαν αποτέλεσαν τις συνθήκες και το έδαφος που οδήγησε στην δημιουργία των ρεμπέτικων.
Τα ρεμπέτικα είναι κατεξοχήν τραγούδια αστικά και ιδιαίτερα των λιμανιών, όπως Σμύρνη, Πόλη, Σύρος, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς.
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι δώρο των θεών προς τον άνθρωπο.
Αφοσιωμένοι πιστά στην ιδέα ότι ο Κοινωνικός χορός ομορφαίνει την ζωή όλων μας και μας κάνει καλύτερους, αγωνιζόμαστε συνεχώς για την διάδοσή του.
Η ιστoσελίδα "pro-dance", με εντελώς δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις παροχές, προσπαθεί καθημερινά να προσφέρει χρήσιμα για τον χορό πράγματα, κάνοντας τον χορό προσιτό ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν χρήματα για να ασχοληθούν με τον χορό ή κάποιο πρόβλημα τους κρατάει μακριά από αυτόν.
Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Στείλτε μας μ ένα e-mail ή κάντε μας ένα τηλέφωνο, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.