Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Τι χορό να χορέψω με αυτή την μουσική.

Μία πολλή άβολη στιγμή για κάθε νεοεισερχόμενο καβαλιέρο στον κοινωνικό χορό, είναι να χορεύει επί τέλους με μία καταπληκτική ντάμα στο πάρτι και όλα πάνε καλά αφού τον ακολουθεί πολύ εύκολα σε όλες τις φιγούρες που την διευθύνει, ξαφνικά διαπιστώνει ότι όλα τα ζευγάρια γύρω τους χορεύουν, άλλο χορό. Όχι ένα ζευγάρι! 'Ολα ή σχεδόν όλα.

Το βλέμμα του ανήσυχο, ψάχνει για μια πιο σίγουρη τελική επιβεβαίωση, να δει ποιο χορό χορεύουν αυτοί που δείχνουν πιο έμπειροι ή δάσκαλοι χορού. Τελικά ναι, δυστυχώς γι αυτόν, όλοι χορεύουν τον ίδιο χορό, ο μόνος που μάντεψε λάθος στην αρχή της μουσικής και εξακολουθεί να χορεύει διαφορετικό χορό είναι ο ίδιος, εκθέτοντας και την τέλεια και πολύ υπομονετική τελικά ντάμα του, που μέχρι εκείνο τον χορό μαζί του, είχε μια άψογη χορευτική παρουσία.

Άβολη στιγμή είναι και για την ντάμα, ακόμα και την πιο προχωρημένη, να καταλαβαίνει ότι ο καβαλιέρος της που με τόση αυτοπεποίθηση την σήκωσε για να χορέψουν δεν μπορεί να βρει ποιος χορός ταιριάζει στο συγκεκριμένο τραγούδι και αρχίζει και συνεχίζει να την διευθύνει χορεύοντας κάποιον άλλο χορό, που τελικά δεν ταιριάζει καθόλου στην μουσική.

Τι να κάνει να σταματήσει τον χορό, να του το πει, να του δείξει τι χορό χορεύουν οι άλλοι και πως να το κάνει, χωρίς να δείξει κακή συμπεριφορά?

Κάποιες ντάμες πιθανόν να μην το καταλάβουν καθόλου, κάποιες να μην το καταλάβουν έγκαιρα. Πολλές ντάμες θα κάνουν υπομονή μέχρι να τελειώσει το τραγούδι και δεν θα αντιδράσουν καθόλου. Κάποιες από αυτές θα το θυμούνται και πιθανόν στην επόμενη πρόσκληση από τον ίδιο καβαλιέρο να αρνηθούν ευγενικά.

Όπως και να έχει το πράγμα, ένα ζευγάρι, που χορεύει άλλο διαφορετικό χορό από αυτόν χορεύουν όλα τα άλλα, δεν είναι και η καταστροφή του κόσμου, όταν μάλιστα χορεύουν όμορφα σαν ζευγάρι. Είναι πολύ μικρότερο κακό, από το να χορεύουν από την αρχή μέχρι το τέλος της μουσική εκτός ρυθμού, χωρίς μέτρημα, με υπερβολές στις κινήσεις που δεν ταιριάζουν στον χώρο ή με τάσεις επίδειξης, σηκώματα και πόζες στο πουθενά της μουσικής.

Πολλά τραγούδια ταιριάζουν ρυθμικά μια χαρά σε πολλά διαφορετικά είδη χορών, συχνά και σε χορούς άσχετους και στο στυλ, απαλούς και λάτιν, όπως Cha-cha και Tango.

Το πώς όμως θα ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα εάν μας προκύψει, είναι θέμα χαρακτήρα. Μην ξεχνάτε ότι εάν ο χώρος που χορεύετε είναι στο πάρτι μιας σχολής χορού, υπάρχει περίπτωση ο μόνος που επέλεξε και χορεύει τον πιο ταιριαστό στο τραγούδι χορό να είστε εσείς και όλα τα άλλα ζευγάρια να χορεύουν άλλο όχι τόσο ταιριαστό στην συγκεκριμένη μουσική χορό.

Συνήθως σε αυτά τα πάρτι η γκάμα των τραγουδιών είναι μικρή και τα τραγούδια σε κάθε πάρτι επαναλαμβάνονται. Οι μαθητές συνήθως χορεύουν όποιο χορό χορεύουν οι δάσκαλοι τους, εάν ο πιο παλιός δάσκαλος, κάνει μια αταίριαστη επιλογή ακούγοντας για πρώτη φορά την μουσική, είναι σαν να την βαπτίζει και να βάζει σχετικό ταμπελάκι για όλους τους μαθητές της σχολής. Μόνο αν χορέψουν και κάπου αλλού σε άλλο χώρο θα διαπιστώσουν ότι οι περισσότεροι χορευτές επιλέγουν να χορέψουν άλλο χορό με την ίδια μουσική.

Κάποιος που μπαίνει στην διαδικασία να μάθει να χορεύει σωστά όλους τους κοινωνικούς χορούς, θα μάθει τελικά να χορεύει τουλάχιστον μια ντουζίνα χορούς.

Εάν εξαιρέσουμε τα δύο Βαλς που έχουν μονούς χτύπους, 3/4 χρόνο και 123 εντελώς διαφορετικό μέτρημα, που είναι πολύ δύσκολο να τα μπερδέψεις με άλλους ρυθμούς, όλοι οι άλλοι έχουν ζυγούς χτύπους, 4/4 ή 2/4 χρόνο και πολλές ομοιότητες στο μέτρημα.

Πολλοί αρχάριοι χορευτές, συχνά όσοι δεν έχουν κάνει συστηματικά μαθήματα σε κάποια σχολή χορού, αλλά σποραδικά μαθήματα σε Δήμους κλπ, μπερδεύουν ακόμα και το αργό Βάλς με την Ρούμπα ή την Ρούμπα με το Foxtrot.

Είναι πολύ σημαντικό να μαθαίνουμε στην αρχή, εκτός από τον ρυθμό του κάθε χορού και τα άλλα απαραίτητα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν.

Η ταχύτητα που θα πρέπει να χορεύεται ο κάθε χορός είναι ίσως το πιο σημαντικό μετά τον ρυθμό. Ένας πίνακας με τις ταχύτητες του κάθε χορού, θα έπρεπε να συνοδεύει πάντα το βηματολόγιο του κάθε χορού.

Πριν μάθουμε οτιδήποτε άλλο εκτός από το βασικό βήμα σαν σχήμα, σαν σενάριο, θα πρέπει να μάθουμε να μετράμε, πάνω στην μουσική σε οκτάρια ή τεσσάρια. Το μέτρημα στην μουσική είναι απαραίτητο.

Οποιοσδήποτε χορός εκτός από τα δύο Βάλς μπορούν να χορευτούν με την ίδια μουσική, εάν μας το επιτρέπει η ταχύτητα του κομματιού.

Άρα μόλις μετρήσουμε τους χτύπους της μουσικής, εκτιμούμε με την ταχύτητα της ποιος χορός θα ταίριαζε και όλα καλά? Δυστυχώς θα πρέπει να ταιριάζουν και άλλα πράγματα.

Το στυλ της μουσικής από τα όργανα που ακούγονται, είναι λάτιν, είναι Jazz, είναι απαλή και συνεχόμενη, είναι στακάτη με έντονες παύσης, είναι περισσότερη μελωδική και λιγότερο ρυθμική. Μήπως είναι ρυθμική μεν αλλά μοιάζει με ρομαντικό μπλουζ, με ρυθμική μπαλάντα, με ροκ μπιτάκι ή με τίποτα χορευτικό.

Κατ' αρχήν πριν απελπιστείτε, θυμηθείτε ότι υπάρχουν πολύ κλασσικά τραγούδια, που χορεύονται και ταιριάζουν πολύ όμορφα σε δύο χορούς ταυτόχρονα, ένα παράδειγμα είναι το πολύ γνωστό "Tequila", που χορεύεται Mambo, Swing και Jive στην πρωτότυπη του εκτέλεση.

Πολλά τραγούδια κυκλοφορούν σε πάνω από μία εκτέλεση. Χάρι στους αγώνες αθλητικού χορού υπάρχουν άπειρα τραγούδια τα οποία έχουν ξαναγραφτεί σε στούντιο με ειδικό ρυθμό και ταχύτητα για να ταιριάζουν σε αυτά που ορίζουν οι κανόνες αγώνων αθλητικού χορού.

Εάν συγκρίνει κάποιος την αρχική εκτέλεση με αυτήν για τον αθλητικό χορό, θα δει ότι διαφέρουν πολύ, και στο πώς ακούγεται ο ρυθμός αλλά και στην ταχύτητα.

Κάποιοι χοροί όπως το Αργεντίνικο Tango, αφενός δανείζονται μουσική από άλλους χορούς σε κάποια στυλ τους, αλλά και λόγω ταχύτητας αλλοιώνουν το μέτρημα ακόμα και στο Αργεντίνικο Βαλς. Κάνοντας το από 123 με τρεις κινήσεις σε κάθε μουσικό μέτρο, σε 1 με μία κίνηση ή σε 1-2, 1-3 με δύο κινήσεις.

Είναι γεγονός ότι μόνον όσοι έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τον αθλητικό ή τον επαγγελματικό χορό, γνωρίζουν πολύ τους ρυθμούς και τα αναρίθμητα διαφορετικά μετρήματα των χορών, όπως για παράδειγμα η Samba.

Όπως και σε όλα τα πράγματα εάν δεν προσπαθήσεις, δεν εξασκηθείς, δεν δοκιμάσεις, δεν κάνεις λάθος, δεν μαθαίνεις.

Ένα λάθος που κάνουν συχνά οι δάσκαλοι, είναι να μην βάζουν από την αρχή τους μαθητές στην διαδικασία του να μετρούν πάντα πριν ξεκινήσουν τον χορό τους και να ελέγχουν στην αρχή κάθε καινούργιας φράσης, εάν χορεύουν σωστά στον ρυθμό.

Μία κινέζικη παροιμία λέει "Εάν μου το πεις θα το ξεχάσω. Εάν μου το δείξεις ίσως να το θυμάμαι. Εάν με κάνεις να το βιώσω θα το καταλάβω". Για να το συμπληρώσουμε χορευτικά.

"Εάν μπορώ να το κάνω και μόνος μου σωστά, ίσως το μάθω. Εάν το κάνω πολλές φορές ίσως μπορώ να το κάνω πάντα σωστά".

Εξασκηθείτε μόνος σας, ακούστε πολύ μουσική και δοκιμάστε να την χορέψετε μόνος σας. Μόνος χωρίς παρτενέρ, χωρίς άλλα ζευγάρια, χωρίς άγχος και πίεση.

Ακολουθείτε τις πιο πάνω συμβουλές. Ας τις κάνουμε πιο συγκεκριμένες:

Βρείτε τον ρυθμό στην αρχή μιας φράσης και αρχίστε το μέτρημα των χτύπων.

Εάν είναι τρεις είναι Βαλς, εάν είναι αργό είναι αργό Βαλς, εάν είναι γρήγορο είναι Βιεννέζικο. Εάν οι χτύποι είναι ζυγοί, δύο ή τέσσερις τότε μπορεί να είναι όλοι οι άλλοι χοροί, τόσο απλά.

Προσέξτε την ταχύτητα, ξέρετε ποιοι είναι οι αργοί απαλοί τελικά είναι ένας: το Foxtrot, πάντα απαλό και συνεχόμενο σαν γλίστρημα, καμία σχέση με την ρυθμική με πολύ χαρακτηριστικό latin χρώμα Rumba. Το Tango ξεχωρίζει, αυταρχικό σαν εμβατήριο με παύσεις κοφτό, στακάτο. To Quick Step γρήγορο και συνεχόμενο, ξεχωρίζει εύκολα από το Jive και το Swing, που είναι πιο ρυθμικά.

Έχουμε λοιπόν ξεχωρίσει εύκολα όλους τους απαλούς χορούς, από τα λάτιν πολύ μακρινά ξαδελφάκια τους.

Κανένας δεν θα σας παρεξηγήσει εάν ένα Cha-cha το χορέψετε Disco, εκτός εάν είναι πολύ κλασσικό latin ή πολύ αργό. Επίσης και το αντίθετο εάν το Disco είναι πολύ γρήγορο.

Η ταχύτητα θα σας βοηθήσει να ξεχωρίζετε το Cha-cha από την Rumba, ο τριπλός χτύπος του cha-cha-cha θα το ξεχωρίσει από το έντονο μονό αργό του Mambo μετά τους χτύπους της αλλαγής βάρους.

Η ταχύτητα θα ξεχωρίσει εύκολα το Mambo από την Salsa, δεν πρέπει να ξεχνάμε και την Jazz πλευρά του Mambo, που δεν υπάρχει στην Salsa.

H ταχύτητα της μουσικής μόνο ξεχωρίζει το Swing από το Jive και το Foxtrot από το Swing, που πολλές φορές μοιάζουν και ταιριάζουν χορευτικά πολύ. Προσοχή θέλει λίγο στις διαφορές μεταξύ Jive και Quick Step, αλλά και οι δύο είναι χοροί περισσότερο αθλητικοί και λιγότερο κοινωνικοί.

Στο Mambo, την Samba και το Regeton, η μουσική τους ταιριάζει αρκετά πάντα σε σχέση με την ταχύτητα του κομματιού, αλλά είναι και θέμα γούστου, χορευτικού προφίλ και γνώσεων.

Στο Merengue τα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ρυθμού του θα το ξεχωρίσουν από ένα Disco. Στην Bachata επίσης λίγο η ταχύτητα της μουσικής αλλά και τα πολύ έντονα χαρακτηριστικά όργανα που ακούγονται, θα την ξεχωρίσουν εύκολα από την Rumba.

Σε κάθε περίπτωση βλέπετε το βασικό μέσο εξιχνίασης της ταυτότητας ενός χορού όταν ακούμε μία μουσική, είναι το μέτρημα των χτύπων και η ταχύτητα. Αμέσως μετά είναι εάν τα χαρακτηριστικά της μουσικής που ακούμε ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά του χορού.

Εάν δεν τα καταφέρνετε ακόμα μην απογοητεύεστε, ακούτε μουσική και προσπαθείτε κι άλλο.

Στο παρτι εάν δεν ακούτε κάτι πολύ γνωστό και γνώριμο, εαν δεν είστε σίγουρος, ρίξτε μια ματιά γύρω πρώτα, δείτε τι χορεύουν όλοι οι άλλοι και μετά διαλέξτε την ντάμα σας. Το να ξεκινήσετε λίγο αργότερα δεν βλάπτει κανένα.

Αντίθετα εάν διαλέξετε την ντάμα σας, την προκαλέσετε για χορό, την συνοδέψετε στην μέση της πίστας ή στην γραμμή χορού και εκεί προσπαθείτε να καταλάβετε ποιο χορό πρέπει να χορέψετε, μπορείτε να προκαλέσετε από κυκλοφοριακή συμφόρηση μέχρι και τραυματισμούς.

Εφαρμόζοντας όλα όσα διαβάσατε με λίγη εξάσκηση θα μπορείτε να χορεύετε με την σιγουριά ενός επαγγελματία. Θυμηθείτε δεν υπάρχει τίποτα εύκολο, σίγουρο και δεδομένο.

Οι σωστοί επαγγελματίες πάντα πριν ξεκινήσουν να χορεύουν, βρίσκουν την αρχή της μουσικής φράσης και μετρούν, ακολουθείστε τους και θα έχετε πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.
Στείλτε μας μ ένα e-mail, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.