τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!
Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.
Το σωστό κράτημα στους απαλούς χορούς.
Οι απαλοί χοροί (Foxtrot, Tango, Waltz, Viennese Waltz, Quickstep) είναι χοροί που κινούνται προοδευτικά στον χώρο.
Αυτό που κάνει τους παρτενέρ να κινούνται σαν ένα είναι η τοποθέτηση του επάνω μέρος των σωμάτων τους (frame). Από το στήσιμο των χορευτών καθορίζεται και η διεύθυνση και η ακολούθηση, αλλά και η συναισθηματική τους σύνδεση.
Το στήσιμο στους απαλούς χορούς θυμίζει το λατινικό "Y". Οι παρτενέρ έχουν επαφή σώματος στην περιοχή της κοιλιάς, αλλά το πάνω μέρος των σωμάτων τους έχει κλίση προς τα πίσω.
Ο θώρακας του καβαλιέρου έχει ελάχιστη κάμψη προς τα πίσω, ενώ το κεφάλι είναι ελαφρώς στραμμένο προς στα αριστερά. Αντίθετα, η κάμψη της ντάμας είναι πολύ πιο έντονη, ενώ το κεφάλι της είναι επίσης στραμμένο προς τα αριστερά, αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από του καβαλιέρου. Επιπλέον, εκτός από την κάμψη προς τα πίσω, η ντάμα πρέπει και να τεντώσει την πλάτη της προς τα αριστερά, έτσι ώστε να βρίσκεται ελαφρώς προς την δεξιά πλευρά του καβαλιέρου.
Το στήσιμο στο Tango διαφέρει από τους άλλους απαλούς χορούς ως προς το ότι η ντάμα, ενώ βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του καβαλιέρου και διατηρεί την κάμψη προς τα πίσω, δεν έχει κλίση προς τα αριστερά. Επιπλέον, το κράτημα του ζευγαριού είναι διαφορετικό. Το αριστερό χέρι του άνδρα βρίσκεται στο ύψος των ματιών της ντάμας (ανεξάρτητα από το ύψος της), αυτό είναι πάντα βολικό για την ντάμα, όχι όμως και για τον καβαλιέρο.
Το κράτημα στους απαλούς χορούς είναι πολύ φαρδύ στους αγκώνες, που είναι ανοιχτοί προς τα πίσω, έτσι ώστε τα χέρια των χορευτών να σχηματίζουν ένα ανοιχτό «Λ», χωρίς να ξεφεύγουν πίσω από τα σώματα των χορευτών.
Αν μπορούσαμε να κοιτάξουμε το στήσιμο των χορευτών ακριβώς από πάνω και τραβούσαμε μία γραμμή πάνω στο περίγραμμα των σωμάτων και των χεριών των χορευτών θα σχηματιζόταν ένα οβάλ σχήμα.
Τα κεφάλια των χορευτών θα πρέπει να βρίσκονται έξω από το οβάλ, καθώς και οι δύο παρτενέρ έχουν στραμμένο το βλέμμα (και το πρόσωπο) προς τα αριστερά και το κεφάλι ψηλά (το στήσιμο του κεφαλιού είναι πιο έντονο στην ντάμα). Σε όλους τους απαλούς χορούς, οι χορευτές δεν βλέπουν τον παρτενέρ τους, τον αισθάνονται.
Τα χέρια των χορευτών έχουν ένταση και το κράτημά τους είναι σταθερό, χωρίς να είναι στατικό και «αναπνέει» ανάλογα με την κίνηση.
Αν το στήσιμο των παρτενέρ είναι σωστό, τότε η ντάμα θα φαίνεται κοντή από τους ώμους και κάτω και ψηλή από τους ώμους και πάνω. Συνήθως, η ντάμα είναι πιο κοντή από τον καβαλιέρο, αλλά ποτέ δεν πρέπει να προσπαθεί να τον φτάσει κατά τη διάρκεια που χορεύουν. Αντίθετα, θα πρέπει να διατηρεί το κέντρο της προκειμένου να έχει ισορροπία.
Ο καβαλιέρος, από την άλλη, θα πρέπει να κρατάει την ντάμα με τέτοιο τρόπο ώστε να την στηρίζει σωστά, χωρίς να καμπουριάζει.
Καθένας από τους δύο παρτενέρ έχει ένα κέντρο βαρύτητας (κοντά στον αφαλό), ενώ υπάρχει και το κέντρο βαρύτητας των σωμάτων και των δύο παρτενέρ (ανάμεσα στους παρτενέρ).
Ο βασικός στόχος κάθε χορευτή, όταν χορεύει με παρτενέρ, είναι να γίνει ένα με το ζευγάρι του. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης του κέντρου και των δύο παρτενέρ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι παρόλο που το κράτημα των παρτενέρ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διεύθυνση και την ακολούθηση, η ισορροπία των χορευτών και η μεταξύ τους επικοινωνία εξασφαλίζεται με τη σωστή χρήση του κέντρου των σωμάτων τους.
Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Στείλτε μας μ ένα e-mail, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.