Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Ακολούθηση. Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα.

Εάν η διεύθυνση είναι απαραίτητη και πολύ σημαντική στους Ballroom χορούς, μπορούμε εύκολα να προσθέσουμε ότι χωρίς ακολουθήσει δεν υπάρχει Ballroom χορός.

Όσο καλά και να γνωρίζουν οι δύο παρτενέρ τον ρόλο τους στα βήματα που εκτελούν, όσο τέλεια και να διευθύνει αυτά τα βήματα ο καβαλιέρος, εάν δεν μπορεί η ντάμα ή δεν γνωρίζει πώς να ακολουθεί την διεύθυνση του καβαλιέρου, δεν θα μπορέσουν να χορέψουν σωστά ποτέ.

Αυτό ισχύει και για τους Latin χορούς, αλλά όταν αναφερόμαστε στους απαλούς χορούς ή έλλειψη της γνώσης ή της ικανότητας της ντάμας στο πώς να ακολουθεί την διεύθυνση του καβαλιέρου, είναι καταστροφική και πάντα θα έχει κακό αποτέλεσμα.

Θα μπορούσε να αντιπαραθέσει κάποιος ότι αφού γνωρίζει η ντάμα το δικό της το μέρος, γιατί να μην μπορούν να χορέψουν?

Η απάντηση είναι ακόμα πιο κατηγορηματική: Καλύτερα να μην γνωρίζει καθόλου τον ρόλο της στο βήμα που ο καβαλιέρος διευθύνει, αλλά να γνωρίζει πώς να τον ακολουθεί σωστά.

Το γιατί είναι τόσο καταστροφικό στους απαλούς το να μην γνωρίζει η ντάμα να ακολουθεί αλλά δεν είναι και στους Latin, οφείλεται στην απόσταση των σωμάτων και στην υποχρεωτική τεχνικά επαφή των σωμάτων.

Για τον αρχάριο χορευτή ή για τον λιγότερο σχετικό αναγνώστη, η εικόνα καθαρίζει όταν αναφερθεί ότι ακολούθηση σημαίνει αντίσταση. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, ακολούθηση είναι μόνο η αντίσταση. Μόλις μάθει η ντάμα τι είναι αντίσταση και πώς να την διατηρεί πάντα, έχει μάθει και ακολούθηση.

Εδώ αρχίζει και γίνεται πολύ πιο κατανοητό η αναφορά σε καταστροφές. Ένα ζευγάρι έχει πάρει την σωστή στάση σώματος, βρίσκει το απαραίτητο για τον χορό του κράτημα και ξεκινά να χορεύει εκτελώντας τα βήματά του. Φυσικά διευθύνει ο καβαλιέρος, η ντάμα έχει αντίσταση και όλα πάνε μια χαρά. Ξαφνικά η ντάμα αφαιρείται, ξεχνιέται ή τα χάνει και παύει να έχει αντίσταση.

Εδώ αρχίζει να φαίνεται η επερχόμενη καταστροφή. Ο καβαλιέρος με την επαφή τους σώματος ωθεί το σώμα της ντάμας. Την ίδια στιγμή νιώθει την αντίσταση της ντάμας στο δεξί της χέρι, δηλαδή στο αριστερό του χέρι που είναι έξω από το σώμα της ντάμας στο αέρα. Εάν η αντίσταση χαλαρώσει το χέρι της ντάμας υποχωρεί περισσότερο από ότι το σώμα της που εξακολουθεί λόγω της επαφής να νιώθει την ώθηση από το σώμα του καβαλιέρου.

Το σώμα του καβαλιέρου χωρίς αντίσταση από το χέρι της ντάμας κινείται περισσότερο και «γεμίζει» το κενό που δημιουργείτε, με αποτέλεσμα, το σώμα του να ακουμπάει και να σπρώχνει το στήθος της ντάμας. Αυτό εάν ο καβαλιέρος είναι έμπειρος το ξεπερνάει μεν αλλά δεν μπορεί να προχωρήσει σε πιο δύσκολα βήματα. Εάν ο καβαλιέρος είναι άπειρος το φαινόμενο θα αυξηθεί με αποτέλεσμα να χάσει την ισορροπία του και να «καπακώσει» το σώμα της ντάμας.

Αφού λοιπόν έγινε κατανοητό σε ποιο βαθμό μπορεί να είναι καταστροφική στους απαλούς χορούς η απώλεια της αντίστασης από την ντάμα, να μιλήσουμε για την ακολούθηση. Δηλαδή τι πρέπει να γνωρίζει και τι πρέπει να κάνει η ντάμα, ώστε να αξιοποιηθεί η σωστή διεύθυνση του καβαλιέρου και να χορέψουν σαν ζευγάρι τέλεια.

Είναι λίγο αστείο αλλά θα πρέπει να αναφέρουμε απλά μόνο αυτά που δεν πρέπει να κάνει!
Ξεκινάμε πάντα με την προϋπόθεση ότι η ντάμα διατηρεί πάντα, σωστή στάση σώματος, σωστό κράτημα και φυσικά αντίσταση. Είναι αυτονόητο και χιλιοειπωμένο ότι η ντάμα ούτε ξεκινάει, ούτε διευθύνει στον χορό, αυτά είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του καβαλιέρου.

Τώρα θα μπούμε στο ζουμί, στο μυστικά της τέλειας ακολούθησης. Για να ακολουθεί σωστά η ντάμα, δεν πρέπει να κάνει απολύτως τίποτα. Ναι ΤΙΠΟΤΑ! Δεν πρέπει, να σκέφτεται. Δεν πρέπει να μαντεύει, δεν πρέπει να ενεργεί. Δεν κάνει τίποτα μόνο ακολουθεί την διεύθυνση του καβαλιέρου. Εάν υπάρχει η σωστή αντίσταση δεν θα υπάρξει ποτέ πρόβλημα ρυθμού ή ταχύτητας εκτέλεσης. Εάν η ντάμα έχει διδαχθεί και έστω και λίγες φορές έχει χορέψει αυτά τα βήματα, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα.

Αντίθετα είναι πολύ πιθανό να υπάρξει πρόβλημα εξίσου σοβαρό με την έλλειψη αντίστασης, εάν η ντάμα προσπαθεί να καταλάβει, να μαντέψει, να εκτελέσει χωρίς να ακολουθεί απλά την διεύθυνση του καβαλιέρου.

Κάποιος θα μπορούσε να πει: Ωραία, είναι πολύ εύκολος ο ρόλος της ντάμας, αφού δεν έχει να μάθει τίποτα ή να κάνει τίποτα, ενώ ο καβαλιέρος θα χρειασθεί πολύ χρόνο για να μάθει να διευθύνει σωστά την ντάμα σε κάθε βήμα που μαθαίνει. Λάθος υπόθεση δεν είναι καθόλου εύκολο, αντίθετα είναι πολύ δύσκολο, είναι πολύ μεγάλη τέχνη το να μην κάνεις τίποτα στον χορό.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr  
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.
Στείλτε μας μ ένα e-mail ή κάντε μας ένα τηλέφωνο, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.