Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Πως κρίνεται ένας διαγωνισμός χορού. 

Τα κριτήρια που μπορεί να επιλέξει να λάβει υπόψη του ένας κριτής είναι στην πραγματικότητα αναρίθμητα για να εξεταστούν μεμονωμένα μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα το οποίο έχουν στη διάθεσή τους, αφού κρίνονται ταυτόχρονα τουλάχιστον έξι ζευγάρια.
Επομένως, ο κριτής θα πρέπει να βασιστεί στην εντύπωση που δίνει κάθε ζευγάρι σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. Ο έμπειρος κριτής, έχοντας παρακολουθήσει και έχοντας μελετήσει όλα τα χορευτικά επίπεδα, μπορεί γρήγορα να αξιολογήσει τους ακόλουθους παράγοντες συλλογικά:

Στάση Σώματος: Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα Η καλή στάση του σώματος προσδίδει κομψότητα και αποπνέει αυτοπεποίθηση. Βελτιώνει την ισορροπία και τον έλεγχο, και επιτρέπει στους παρτενέρ να έχουν σωστή σωματική επαφή στους απαλούς χορούς. Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού κάποιου χορευτή απορρέει συνήθως από την ορθότητα της στάσης του σώματός του. «Η επίμονη εξάσκηση στις αρχές της στάσης του σώματος υπόσχεται την τελειότητα.»

Ρυθμός: Κανένας βαθμός ειδίκευσης σε οποιοδήποτε άλλο κριτήριο δεν μπορεί να υπερβεί το γεγονός ότι ένα ζευγάρι δεν χορεύει συγχρονισμένα με τη μουσική. Η ακολουθία της μουσικής έχει τεράστια σημασία.

Γραμμή: Με αυτόν τον όρο εννοούμε το μήκος και το τέντωμα του σώματος από το κεφάλι ως τα δάχτυλα του ποδιού. Ελκυστικές και όμορφα διατηρημένες γραμμές, είτε καμπυλωτές είτε ευθείες, βελτιώνουν τα σχήματα των φιγούρων.

Κράτημα: Η σωστή και ανεπηρέαστη τοποθέτηση των μελών του σώματος στην κλειστή χορευτική θέση. Για παράδειγμα, η γραμμή του βραχίονα του καβαλιέρου από αγκώνα σε αγκώνα θα πρέπει να μη σπάει. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει συμμετρία μεταξύ των χεριών της ντάμας και του καβαλιέρου που ενώνονται για να σχηματίσουν κύκλο, ο οποίος, αν και αλλάζει στο μέγεθος, θα πρέπει να παραμείνει συνεχώς καλοσχηματισμένος ώστε να παραμείνουν οι χορευτές σε σωστή θέση σώματος ο ένας σε σχέση με τον άλλο. Η σιλουέτα του ζευγαριού θα πρέπει να είναι πάντα ευπαρουσίαστη.

Στήσιμο: Στους απαλούς χορούς εννοούμε το τέντωμα του σώματος της ντάμας προς τα πάνω, προς τα έξω και προς τα αριστερά μέσα στο δεξί χέρι του καβαλιέρου, ώστε να επιτευχθεί ισορροπία και καλή επαφή με το σώμα του καβαλιέρου, καθώς και για την εικόνα του ζευγαριού που προβάλλεται προς το κοινό.

Σύμπνοια: Η συνένωση του βάρους δύο ανθρώπων σε ένα, έτσι ώστε να φαίνεται ότι δεν καταβάλλεται καμία προσπάθεια για τη διεύθυνση και την ακολούθηση, και έτσι ώστε να βρίσκονται οι χορευτές σε απόλυτο συγχρονισμό μεταξύ τους.

Μουσικότητα και Έκφραση: Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός χορού ανάλογα με την συγκεκριμένη μουσική που τον συνοδεύει και ο συγχρονισμός της χορογραφίας με τις μουσικές φράσεις και τους τονισμούς . επίσης, η χρήση της κατάλληλης έκφρασης για τη δημιουργία ενδιαφέρουσας παρουσίασης της χορογραφίας ως προς αυτούς τους τονισμούς και τις φράσεις. Για παράδειγμα, στο Fox Trot,, το «κλέψιμο» χρόνου από το ένα βήμα για να επιτραπεί στο άλλο η αιώρηση. ή η γρήγορη ταχύτητα μιας στροφής σε μία κατά τ' άλλα αργή Rumba. Ή στο Tango η απότομη κίνηση του κεφαλιού.

Παρουσίαση: Παρουσιάζει όμορφα το ζευγάρι το χορό του στο κοινό; Χορεύουν με θάρρος και με ενθουσιασμό, αποπνέοντας τη χαρά τους για τον χορό και την αυτοπεποίθησή τους για την επίδοσή τους; Ή δείχνουν κούραση και εσωστρέφεια;

Δύναμη:  Είναι συναρπαστικό να παρακολουθεί κανείς κίνηση με έντονη ενεργητικότητα. Είναι αξιοσημείωτο ότι στο Jive, φαίνεται πως πάντα κερδίζει το πιο ενεργητικό ζευγάρι.. Αλλά η ενέργεια πρέπει να είναι ελεγχόμενη και όχι ανεξέλεγκτη. Για παράδειγμα, η δυναμική κίνηση είναι ένα απαραίτητο στοιχείο στο Waltz ή στο Fox Trot, αλλά μόνο αν διοχετεύεται ρυθμικά στην κίνηση του σώματος, και όχι απλά με το να γίνονται μεγάλα βήματα. Η ρυθμικότητα της μουσικής πρέπει να ταιριάζει με την κίνηση του σώματος. Σε ένα Waltz για παράδειγμα, η κίνηση των σωμάτων των χορευτών πρέπει να δείχνει καθαρά την επιρροή του μονού, χαμηλού χτύπου και των δύο ψηλών χτύπων. Επομένως η απελευθέρωση της δύναμης πρέπει να είναι ελεγχόμενη και συγκρατημένη και κατά το ξεκίνημα και κατά την ολοκλήρωση της φιγούρας.

Κίνηση των πελμάτων και των ποδιών: Η απαλή κίνηση των πελμάτων πάνω στο πάτωμα στο Fox Trot για να επιτευχθεί ομαλότητα και απαλότητα. Το απότομο σήκωμα και η εξίσου απότομη επανατοποθέτηση των πελμάτων από και στο πάτωμα στο Tango για την επίτευξη μιας κοφτής κίνησης. το σωστό λύγισμα και ίσιωμα των γονάτων στη Rumba για την δημιουργία της κίνησης των γοφών. Η σωστή τοποθέτηση του πέλματος που δεν έχει βάρος για την βελτίωση της γραμμής των χορευτών. Η διαδοχική χρήση των τεσσάρων αρθρώσεων (γοφός, γόνατο, αστραγάλου και δαχτύλων του ποδιού) για την επίτευξη γεμάτης κίνησης και βέλτιστης δύναμης. Το λύγισμα και το τέντωμα των γονάτων στο Waltz για τη δημιουργία της άρσης και της πτώσης. Η χρήση των εσωτερικών και εξωτερικών άκρων των πελμάτων με στόχο τη δημιουργία στιλ και ωραίας γραμμής- όλα τα άνωθεν υπάγονται σε αυτή την πλέον σημαντική κατηγορία.

Σχήμα: Το σχήμα είναι ο συνδυασμός της στροφής και της ρυθμικής κίνησης για τη δημιουργία μιας ωραίας εμφάνισης ή στάσης. Για παράδειγμα, στο Paso Doble, δημιουργεί ο καβαλιέρος την ψευδαίσθηση της κίνησης μιας κάπας; προσομοιώνει η ντάμα την κυματιστή ροή της κάπας μέσα στο χώρο; Στο Fox Trot, χρησιμοποιεί ο καβαλιέρος το κατάλληλο σχήμα στα εξωτερικά από τον παρτενέρ βήματα ώστε να κάνει δυνατή τη διατήρηση της σωματική επαφής;

Διεύθυνση και Ακολούθηση: Ο καβαλιέρος διευθύνει με ολόκληρο το σώμα του αντί να διευθύνει μόνο με τα χέρια του; Η ντάμα ακολουθεί χωρίς κόπο ή χρειάζεται τη στήριξη του καβαλιέρου;

Η τέχνη στο πάτωμα: Αυτός όρος αναφέρεται όχι μόνο στην αποφυγή της πρόσκρουσης πάνω σε άλλα ζευγάρια, αλλά και την ικανότητα της συνέχειας του χορού χωρίς παύση όταν το ζευγάρι βρίσκεται κυκλωμένο από άλλα ζευγάρια. Φανερώνει τον έλεγχο του ζευγαριού πάνω στην χορογραφία τους και την ικανότητα του καβαλιέρου να επιλέξει και να διευθύνει φιγούρες άσχετες από τη προσχεδιασμένη χορογραφία όταν παρουσιάζεται ανάγκη.

Η εξωτερική παρουσίαση του ζευγαριού: Δηλαδή το πώς φαίνονται μαζί δύο παρτενέρ, το αν ταιριάζουν εκφραστικά, το αν είναι τακτική η εμφάνισή τους, η ενδυμασία, η ροή της χορογραφίας τους, και βασικά αν μοιάζουν μεταξύ τους σαν χορευτές. όλα ασκούν επιρροή στην αντίληψη ενός κριτή και συνεπώς στην βαθμολογία που θα δώσει στο κάθε ζευγάρι.

Διαφορετικοί κριτές έχουν διαφορετικές προεπιλογές για το τι θέλουν να δουν, και υπολογίζουν τους παραπάνω παράγοντες με διαφορετικά κριτήρια. Ένας κριτής, για παράδειγμα, μπορεί να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την τεχνική, ενώ ένας άλλος να επικεντρώνεται κυρίως στην μουσικότητα και την έκφραση.

Καθώς και οι δύο παράγοντες είναι ολοφάνερα σημαντικοί και χρειάζεται να ληφθούν υπόψη, αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το να πάρει το ζευγάρι ανόμοιες βαθμολογίες.

Τα ζευγάρια που αναρωτιούνται τι παρατήρησε ένας κριτής για να τους δώσει έναν ιδιαίτερα υψηλό ή χαμηλό βαθμό, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορεί να ευθύνεται οποιοσδήποτε από τους πολλούς παράγοντες που παρατέθηκαν σε αυτό το άρθρο. Όταν χρησιμοποιείται το τακούνι ενώ απαιτείται η χρήση των δαχτύλων του ποδιού μπορεί να βλάψει τους διαγωνιζόμενους στα μάτια του κριτή το ίδιο εύκολα όσο μπορεί να βοηθήσει ένα σωστό κλείσιμο των ποδιών.

Επειδή οι κριτές παρακολουθούν κάθε ζευγάρι για λίγα μόνο λεπτά, οτιδήποτε τραβάει την προσοχή τους, είτε θετικά είτε αρνητικά, μπορεί κάλλιστα να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας στην βαθμολογία των χορευτών.

Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να είναι σίγουροι ότι ένας ανειδίκευτος κριτής θα τους βαθμολογήσει με κριτήριο την προσωπική του/ της αξιολόγηση της επίδοσής τους. Οι περισσότεροι κριτές δεν εκφράζουν την προσωπική τους άποψη, και προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους σωστά και αμερόληπτα.
Όπως και να χει, καμία κριτική δεν μπορεί να φτιάξει έναν καλό ή έναν κακό χορευτή. Το γεγονός ότι οι κριτές χρησιμοποιούν ειδικούς πίνακες αξιολόγησης συνήθως διασφαλίζει ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι ορθό και το ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Στείλτε μας μ ένα e-mail, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.