Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Όταν ο δάσκαλος νοιάζεται, ο μαθητής μένει για πάντα.

Όπως και σε κάθε επάγγελμα, έτσι και σε αυτό του δασκάλου χορού υπάρχουν περιπτώσεις πολύ επιτυχημένων, πολύ γνωστών στον χώρο δασκάλων, οι οποίοι για πολλά χρόνια διατηρούν την φήμη τους σε πολύ υψηλά επίπεδα, χαίρουν της εκτίμησης και του σεβασμού ανάμεσα σε συναδέλφους δασκάλους και τους ιδιοκτήτες σχολών.

Βέβαια όπως σε όλα τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα υπάρχουν αντιπαλότητες, υπάρχει συχνά φθόνος, κακός ανταγωνισμός και κάποιες φορές σπάνιες ευτυχώς και συκοφαντίες. Παρ' όλα αυτά κάποιοι ξεχωρίζουν και χαίρουν αναγνώρισης, ακόμα και από τους ανταγωνιστές τους. Δεν έχει σημασία εάν δεν είναι δάσκαλοι για όλα τα είδη χορού ή για ένα είδος χορού, δεν έχει σημασία εάν είναι τώρα πλέον οι ίδιοι ιδιοκτήτες σχολής. Η καλή τους φήμη δημιουργήθηκε και παρέμεινε, γιατί όσο χρόνο δίδασκαν χορό έδειξαν εκτός τον απαιτούμενο επαγγελματισμό και κάποια ιδιαίτερα στοιχεία. Στοιχεία που τους έκαναν δημοφιλείς στους μαθητές τους, στοιχεία που έκαναν τους μαθητές τους να μένουν στο μάθημά τους γα πολύ καιρό και να μιλούν με τα καλύτερα λόγια γι αυτούς στους φίλους τους.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει ο δάσκαλος χορού κτίζοντας την φήμη του, είναι να κρατάει πάντα ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημά του.

Υπήρξαν δάσκαλοι- δασκάλες πολύ ωραίοι στην εμφάνιση, πολύ καλοί χορευτές, πολλοί καλοί γνώστες του αντικειμένου που δίδασκαν, πολύ γνωστοί από τις διακρίσεις τους αθλητές χορού, πολλοί γνωστοί από τις διάφορες εμφανίσεις τους χορευτές, πολλοί σπρωγμένοι από τα media άνθρωποι του χορού, πολλοί επιτυχημένοι επαγγελματικά σχολάρχες, που όμως σαν δάσκαλοι χορού δεν είχαν ποτέ καλή φήμη. Γιατί όμως? Γιατί δεν μπορούσαν να κρατήσουν οι ίδιοι τους μαθητές τους στο μάθημα για πολύ καιρό. Γιατί δεν τους κέντριζαν πάντα το ενδιαφέρον.

Το ενδιαφέρον των μαθητών για να το κερδίζει πάντα ο δάσκαλος, πέρα από τα υπόλοιπα απαραίτητα προσόντα του, πρέπει πάντα να μην ξεχνάει ένα πράγμα:

Ο μαθητής είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στο μάθημα του, πως νιώθει σε κάθε φάση του μαθήματος, πως λειτουργεί τι σκέπτεται κάθε στιγμή. Ο μαθητής είναι το κέντρο του κόσμου. Πρέπει να γνωρίζει πάντα για αυτόν ο δάσκαλος χορού, τι μπορεί να σκέπτεται, τι προσδοκά από τον ίδιο και το μάθημά του.

Ο δάσκαλος δεν πρέπει να παραλείπει τα εξής:

    1. Κάνει τις σωστές ερωτήσεις, ακούει, αξιολογεί και δεν ξεχνά τις απαντήσεις.
Κάθε μαθητής ξεκινά για διαφορετικούς λόγους να μαθαίνει χορό. Κάποιοι για να απλά μάθουν χορό, κάποιοι για να βελτιώσουν την εικόνα τους και την συμπεριφορά τους, κάποιοι για γίνουν πιο κοινωνικοί, κάποιοι λόγω των φίλων τους, κάποιοι λόγω της τηλεόρασης. Όλοι οι μαθητές ξεκινούν μαθήματα γιατί παρακινήθηκαν από κάποιους λόγους. Στην πορεία μπορεί να αλλάξουν σκοπό και στόχους. Ο δάσκαλος πρέπει κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις συχνά, να προσπαθεί να είναι στο μυαλό του μαθητή, να γνωρίζει πώς αισθάνεται, τι θέλει, τι περιμένει. Οι σκέψεις του μαθητή από το ξεκίνημα του μπορεί να μεταβάλλονται πολλές φορές, ακόμα και μέσα στην ίδια σχολική περίοδο. Ο δάσκαλος του χορού μέσα από τις ερωτήσεις που θα κάνει συχνά και με την αξιολόγηση των απαντήσεων που θα λαμβάνει, θα γνωρίζει πολύ καλά τις σκέψεις, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του μαθητή.

    2. Ακούει και απαντάει πολύ προσεκτικά σε όλες τις ερωτήσεις.
Ο μαθητής πιστεύει του ο δάσκαλός του ξέρει τα πάντα, έχει απαντήσεις για όλα τα θέματα. Είναι ο δάσκαλος του. Οι ερωτήσεις του μαθητή πολύ συχνά ξεφεύγουν από το αντικείμενο του μαθήματος. Πολλές φορές οι ερωτήσεις αφορούν την λειτουργία του χορού γενικά ή την λειτουργία της συγκεκριμένης σχολής στην οποία βρίσκονται. Πολλές φορές οι ερωτήσεις αφορούν τις σπουδές του δασκάλου ή τις προσωπικές του χορευτικές διακρίσεις.. Κάποιες φορές τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα για τον δάσκαλο γιατί δέχεται ερωτήσεις που αφορούν την προσωπική του ζωή. Ο δάσκαλος χορού θα πρέπει πάντα να ακούει τις ερωτήσεις και πολύ προσεκτικά να απαντάει. Κάποιες φορές έξυπνα και διπλωματικά αλλά να απαντάει και πάντα να δέχεται όλες τις ερωτήσεις. Μην ξεχνάτε αυτές οι ερωτήσεις αποκαλύπτουν τις σκέψεις, τα θέλω και τους στόχους του μαθητή. Ο δάσκαλος λοιπόν ακούει, απαντάει αλλα και αξιολογεί και τις ερωτήσεις του μαθητή.

    3. Ο μαθητής είναι ένα άτομο με πολλές ανησυχίες. Ο δάσκαλος πρέπει να τις ακούει.
Ο μαθητής φέρνει πολλές φορές μαζί του στο μάθημα και τις ανησυχίες του, τα προβλήματα που τον απασχολούν, την καθημερινότητα του. Ο δάσκαλος χορού πρέπει να τον ακούσει και μέσα από την εμπειρία του, να τον καθησυχάσει, να τον ηρεμίσει και να τον φέρει μέσα στο μάθημα συγκεντρωμένο. Ίσως κάποιες φορές να χρειασθεί εάν μπορεί να τον συμβουλέψει, ακόμα και να του λύσει το πρόβλημα. Ο δάσκαλος πρέπει να ακούσει λοιπόν όλες τις προσωπικές ανησυχίες του μαθητή, τα προβλήματα που τον απασχολούν.

    4. Ο δάσκαλος πρέπει να θυμάται και να δείχνει ότι νοιάζεται τον μαθητή.
Ο δάσκαλος χορού πρέπει να θυμάται αυτά που ακούει από κάθε μαθητή. Εάν ο μαθητής τα επαναφέρει στο προσκήνιο κάποια στιγμή, ο δάσκαλος πρέπει να θυμάται, να είναι ενημερωμένος για αυτό που απασχολεί τον μαθητή. Εάν το πρόβλημά του μαθητή είναι σοβαρό, καλό είναι ο δάσκαλος να δείχνει ενδιαφέρον και κάποια στιγμή να τον ρωτήσει εάν το πρόβλημα του ξεπεράστηκε ή την εξέλιξή του.

Το πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα του Μπάρμαν που ακούει και θυμάται τα πάντα για τους πελάτες του, εκτός φυσικά από το ποτό που πίνουν, τα λέει όλα.

Κάποτε δούλεψα και έμαθα από ένα μεγάλο πολύ καλό μπάρμαν, κάποια πολύ χρήσιμα πράγματα. Το πιο σημαντικό ήταν ένα τετράδιο που είχε κάτω από το μπαρ, δεν είχε συνταγές σπάνιων κοκτέιλς, είχε σημειώσεις από αυτά που του έλεγαν οι πελάτες. Ο άνθρωπος με έμαθε να λειτουργώ επαγγελματικά πάντα με αυτόν τον τρόπο. Προσπαθούσα να θυμάμαι από τότε τα πάντα από όσα μου έλεγαν οι πελάτες μου στο μπαρ του Ξενοδοχείου, όταν εργαζόμουνα αλλά και οι μαθητές μου στον χορό πολλά χρόνια μετά.Είναι κακό να σου πει ο μαθητής, ότι η γυναίκα του γεννάει την επόμενη εβδομάδα και εσύ να μην θυμηθείς να τον ρωτήσεις σχετικά στο επόμενο μάθημα. Είναι κακό να μην προσέξεις ότι κουρεύτηκε, να μη του πεις χρόνια πολλά όταν γιορτάζει! Αυτό βέβαια ακούγεται πολύ ακραίο, αλλά συμβαίνει σε πολλούς δασκάλους να μην νοιάζονται, ούτε ν ασχολούνται ακόμη και με αυτό, που είναι αυτονόητο.

Για να κρατήσει λοιπόν το ενδιαφέρον του μαθητή πάντα ψηλά, θα πρέπει να έχει μια πιο προσωπική, πιο ανθρώπινη σχέση μαζί του.

Το τελικό μας συμπέρασμα ότι πέρα από τα προσόντα του δασκάλου χορού, το εάν θα μπορεί να κρατήσει τους μαθητές του για καιρό, κρίνεται από πολλούς παράγοντες που δεν πρέπει ποτέ να τους παραβλέπει εάν θέλει να επιτύχει.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr  
Στείλτε μας μ ένα e-mail γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.