Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Πόσα πρέπει να δείχνω και σε πόσο χρόνο?

Το μεγάλο και συνήθως αναπάντητο ερώτημα, όλων των υποψηφίων δασκάλων χορού. Στην διάρκεια της εκπαίδευσης του δασκάλου αυτό το ερώτημα, ίσως να απαντήθηκε από πολλούς διαφορετικούς εκπαιδευτές. Ίσως ο εκπαιδευόμενος δάσκαλος να πήρε πολλές διαφορετικές απαντήσεις, που δεν έμοιαζαν καθόλου μεταξύ τους. Λογικό είναι να μην υπάρχει μια μόνο απάντηση σε αυτό το ερώτημα.

Είναι θέμα κρίσης του κάθε δασκάλου χορού, θέμα εμπειρίας του κάθε δασκάλου χορού, θέμα γνώσεων του κάθε δασκάλου χορού, θέμα χαρακτήρα κάθε δασκάλου χορού, θέμα επιπέδου κάθε δασκάλου χορού, το σίγουρο είναι πως πρέπει να υπάρχει σωστό μέτρο στις δόσεις της ύλης και του χρόνου, σε κάθε μαθήμα χορού. Ο δάσκαλος θα κρίνει πόσα πράγματα θα δείξει σε κάθε μάθημα χορού. Παίρνοντας σαν δεδομένο ότι είναι έμπειρος, έχει εκπαιδευθεί σωστά και έχει πολλές γνώσεις, αναφέρονται εδώ πολύ σύντομα οι παράγοντες που θα διαμορφώσουν την κρίση του:

     1. Το είδος του μαθήματος χορού. Εάν είναι ατομικό ή ομαδικό, εάν αφορά ένα είδος χορού ή μια ομάδα χορών, εάν έχει κάποιο ειδικό στόχο, όπως γαμήλια χορογραφία, αθλητικό ή επαγγελματικό χορο, έχει μεγάλη σημασία το είδος και ο σκοπός του μαθήματος.

     2. Το χορευτικό επίπεδο και οι ικανότητες του μαθητή, του ζευγαριού η της ομάδας.

     3. Σε πια περίοδο ανάλογα με τον αρχικό στόχο του μαθήματος βρίσκεται ο δάσκαλος, σε σχέση με την ύλη που πρέπει να διδάξει στον ή στους μαθητές.

     4. Σημαντικός παράγοντας φυσικά είναι ή πολιτική της σχολής. Δυστυχώς υπάρχουν σχολές στις οποίες, η ύλη που παραδίδει ο δάσκαλος δεν έχει σχέση με την πρόοδο κια τις ικανότητες του μαθητή, αλλά μόνο με τα χρήματα που έχει πληρώσει. Προσπαθεί δηλαδή να κρατήσει τον μαθητή όσο γίνεται περισσότερο χρόνο στην σχολή και να του πάρει όσο γίνεται περισσότερα χρήματα. Ο έμπειρος καταξιωμένος δάσκαλος δεν πρέπει να συμβιβάζεται με αυτή την πολιτική. Πρέπει ή να φύγει ή να κάνει σωστά την δουλειά του, έχοντας πάντα ήσυχη την επαγγελματική του συνείδηση.

      5. Δεν πρέπει να παρασύρεται από την ροή του μαθήματος ή από την ατομική πρόοδο κάποιων μόνο μαθητών σε ένα τμήμα. Θα πρέπει να έχει ένα σχέδιο μαθήματος που πάντα θα το τηρεί.

      6. Ένας έμπειρος δάσκαλος ποτέ δεν πρέπει να μπλέκει την δική του παράλληλη εκπαίδευση για την ατομική του πρόοδο σε άλλα επίπεδα, τον αθλητικό χορό, τις επαγγελματικές χορογραφίες κλπ με το μάθημά του. Δεν πρέπει ποτέ να δείχνει στο μάθημά του κάτι που μόλις έμαθε και δεν έχει ακόμα αφομοιώσει ο ίδιος πολύ καλά.

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη των νέων δασκάλων χορού είναι να μην έχουν σωστό μέτρο. Άλλες φορές δείχνουν πολλά, άλλες φορές δείχνουν πολύ λίγα. Τις περισσότερες φορές στην αρχή έχοντας τις πρόσφατες από την εκπαίδευση τους γνώσεις δείχνουν πολλά, αργότερα όταν αυτές λιγοστεύουν δείχνουν λίγα.

Η μικρή εμπειρία, οι λίγες γνώσεις του και η έλλειψη αυτοπεποίθησης είναι οι λόγοι για αυτές τις επιλογές. Συχνά δεν είναι η επιλογή τους, αλλά λόγω αυτών των ελλείψεων τους, η ροή του μαθήματος, οι απαιτήσεις των μαθητών και η ανασφάλεια τους παρασέρνουν, χάνουν τον έλεγχο του μαθήματος ιδιαίτερα εάν δεν το έχουν σχεδιάσει καλά από πριν.

Ο άπειρος δάσκαλος συχνά δεν έχει πολλά λόγια να πει, δεν έχει πολλά επιχειρήματα, δεν έχει περιγραφική ικανότητα, δεν μπορεί να αναλύσει τεχνικά και να αναπτύξει την ύλη- τα βήματα που δείχνει. Πρέπει όμως να γεμίσει την ώρα του, οι μαθητές να είναι ευχαριστημένοι (συνήθως είναι όταν τους δείχνει πολλά), να αποφύγει τις πολλές ερωτήσεις και γενικά να περάσει η ώρα, κερδίζοντας χρόνο με κάθε τρόπο, χωρίς να αποκαλυφθούν οι λίγες γνώσεις του, που τον γεμίζουν ανασφάλεια.

Φυσικά εάν οι γνώσεις είναι λίγες, όταν δείχνεις πολλά και έχεις συνηθίσει και τους μαθητές σε αυτή την τακτική, κάποτε αρχίζουν να στερεύουν. Τότε δείχνεις λίγα ή λιγότερα ή αυτό που έμαθες εσύ την προηγούμενη ημέρα και δεν το ξέρεις και πολύ καλά.

Πόσα όμως να δείχνω? Επιστροφή στο αρχικό ερώτημα λοιπόν. Η απάντηση:

Προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος διαφορετικό κάθε φορά, ανάλογα με το μάθημα και το επίπεδο των μαθητών, για όλη την περίοδο γενικά και απαραίτητα ξεχωριστό σχέδιο μαθήματος, πριν απο κάθε μάθημα.

Η τήρηση των κανόνων και των μέτρων, έχει μεγάλη σημασία. Το ζέσταμα με χορό, η επανάληψη, το νέο υλικό και το κλείσιμο. Πρέπει να γίνονται πάντα και με σωστές αναλογίες. Επίσης η τεχνική, τα θέματα βελτίωσης θα πρέπει να μην είναι πάντα το κυρίως θέμα, αλλά το συμπλήρωμα. Το κυρίως πιάτο για τους μαθητές είναι: Μαθαίνω, χορεύω, περνάω καλά και σύντομα βλέπω το αποτέλεσμα, χορεύω καλύτερα.Το τελευταίο θα κρίνει και την επιτυχία του δασκάλου. Το αποτέλεσμα.

Πολλοί δάσκαλοι πιστεύουν ότι πρέπει να δείχνουν πολλά και εντυπωσιακά βήματα, γιατί αυτό αρέσει σε όλους τους μαθητές. Λάθος όλα τα βήματα του κόσμου να τους δείξουν, εάν οι μαθητές δεν μάθουν να τα χορεύουν καλά ή δεν τα θυμούνται δυο ημέρες μετά, είναι σαν να μην τα δείξανε ποτέ. Χάνονται και μένει μόνο μια κακή εικόνα ενός μαθητή, κακού χορευτή, που δηλώνει ότι ξέρει τα πάντα, αφού έκανε μαζί τους μάθημα τόσες ώρες.

Κρατήστε λοιπόν σαν βασικό κορμό όσον αφορά το νέο υλικό του μαθήματος σας, κάτι σαν αυτό:

     1. Δείξτε δύο το πολύ τρία καινούργια πράγματα σε κάθε μάθημα. Όχι λιγότερα.
     2. Η τεχνική χορού και οι λεπτομέρειες, δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 10-15 λεπτά.
     3. Δείχνετε πάντα την διεύθυνση και την ακολούθηση.
     4. Το ένα τρίτο του χρόνου του μαθήματος, να είναι χορός με μουσική.

Ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή, του πως πρέπει δίνεται το νέο υλικό ενός μαθήματος, μπορείτε να το διαμορφώσετε φυσικά ανάλογα με το είδος και το επίπεδο των μαθητών ανάλογα.

     1. Μια σύντομη περιγραφή για το πώς χορεύεται το βήμα από το ζευγάρι.
     2. Επανάληψη των μερών του βήματος 3-4 φορές. (στα ομαδικά το ανδρικό και γυναικείο μέρος χωριστά).
     3. Το χορεύετε μαζί τους στον καθρέπτη χωρίς μουσική, μετά με μουσική (στα ομαδικά μαθήματα θα το χορέψουν και μεταξύ τους).
     4. Βοηθάτε και διορθώνετε όπου χρειάζεται.
     5. Περιγράφετε την διεύθυνση και την ακολούθηση και εάν είναι απαραίτητο προσθέτετε και στοιχεία τεχνικής, χρήσης χεριών, κεφαλιού κλπ.
     6. Επαναλαμβάνετε με μουσική διορθώνοντας εάν χρειάζεται και περνάτε σε άλλο βήμα σε άλλο χορό.

Κρατήστε την γενική εικόνα στο μυαλό σας, αποφύγετε τα λάθη που θα στοιχίσουν στη φήμη σας ή στην απώλεια μαθητών.

Θυμηθείτε ότι ο χορός είναι μια τέχνη που μαθαίνεται και απομνημονεύεται με την σωστή επανάληψη. Το ότι δείξατε και χορέψατε εσείς το βήμα σωστά, δεν σημαίνει ότι το έμαθαν και αυτοί σωστά. Σιγουρευτείτε γι αυτό, βλέποντας τους να το χορεύουν μόνοι τους σωστά πολλές φορές. Μετά μπορείτε να περάστε στο επόμενο χορευτικό βήμα. Μην ξεχνάτε όλα με μέτρο και πάντα με σχέδιο.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr  
Στείλτε μας μ ένα e-mail γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.