τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!
Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.
Σπρώξιμο και τράβηγμα στους ballroom χορούς
Υπάρχει σπρώξιμο ή τράβηγμα "Push & Pull" στους ballroom χορούς?
Πολλές φορές στα πρώτα μας μαθήματα, όλοι ίσως έχομε ακούσει ένα δάσκαλο ή μια δασκάλα χορού να λέει την έκφραση: « Ο καβαλιέρος εδώ σπρώχνει την ντάμα, την ίδια στιγμή η ντάμα τραβάει τον καβαλιέρο». Παράλληλα σαν καβαλιέροι έχουμε ίσως ακούσει στα πρώτα μας χορευτικά βήματα, σε ένα πάρτι, στο μάθημα ή στην εξάσκηση, την παρτενέρ μας να μας λέει: «Μην με σπρώχνεις» ή «μην με τραβάς», αυτό πιθανότερα το λένε η καβαλιέροι στις ντάμες τους.
Τελικά υπάρχει σπρώξιμο και τράβηγμα στους Κοινωνικούς χορούς?
Στους κοινωνικούς χορούς δεν υπάρχουν πόρτες που τις ανοίγουμε ή τις κλείνουμε, σπρώχνοντας ή τραβώντας "Push & Pull". Φυσικά δεν είναι μετακόμιση επίπλων αυτά συνήθως τότε σπρώχνουμε και τραβάμε. Στους κοινωνικούς χορούς υπάρχουν μόνο ή Διεύθυνση και η ακολούθηση.
Σίγουρα υπάρχει η ώθηση από την μεριά του καβαλιέρου και την ίδια στιγμή υπάρχει και η αντίθετη ποσότητα ενέργειας από την ντάμα. Αυτό πρέπει να γίνεται ήρεμα και αρμονικά και με τα σωστά ποσοστά. Ο καβαλιέρος ωθεί με την κίνηση του σώματος του την ντάμα προς την σωστή κατεύθυνση, σε ποσοστό από την ενέργεια που παράγεται π.χ. 60%, την ίδια στιγμή η ντάμα προσθέτει με την δική της αντίθετη κίνηση το υπόλοιπο 40%. Εάν τα ποσοστά αυτά αλλάξουν μόνο από την πλευρά του καβαλιέρου ή της ντάμας, χωρίς ταυτόχρονη ισόποση αντίδραση του παρτενέρ, τότε κάποιος από τους δύο ή και οι δύο θα νιώθουν σπρώξιμο ή τράβηγμα.
Είναι πολύ εύκολο να νοιώσετε και εσείς αυτά τα φαινόμενα, πειραματιζόμενοι με τον παρτενέρ σας στην διάρκεια της εξάσκησή σας.
Παράδειγμα για τους Ballroom χορούς πολύ χαρακτηριστικό, είναι οι αριστερές ή δεξιές στροφές στο Fox trot ή στο Waltz. Βάζοντας λίγο περισσότερη ενέργεια σίγουρα ο παρτενέρ σας θα νιώσει έντονο σπρώξιμο ή τράβηγμα.
Παραδείγματα για τους Latin πολλά και με το σώμα π.χ. «cross body lead» και με τα χέρια «cross over», «open break» κλπ.
Κάμομε λοιπόν το πείραμα νιώσαμε το λάθος από την υπερβολική ενέργεια, ποιο όμως είναι το σωστό? Είναι πολύ απλό το μάθαμε όλοι στο πρώτα μας μαθήματα. Είναι ή διεύθυνση και η ακολούθηση. που δεν πρέπει να την ξεχνάμε ποτέ. όσο χαλαρά και ανέμελα να χορεύουμε.
Χωρίς διεύθυνση και ακολούθηση σωστή, απλά δεν χορεύουμε μαζί. Με αποτέλεσμα κάποιος να σπρώχνει κάποιες στιγμές, κάποιος να τραβάει. Όσο απλό και να είναι το βήμα που εκτελούμε λοιπόν, δεν ξεχνάμε ποτέ, ότι χωρίς την σωστή διεύθυνση και ακολούθηση στην διάρκειά του, κάθε στιγμή, σε όλες τις φάσεις του, δεν θα υπάρχει το καλύτερο αποτέλεσμα.
Τον τρόπο τον μάθαμε και αυτόν στο πρώτο μάθημα. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι κάθε στιγμή και οι δυο έχουμε σωστό στήσιμο «poise» και σωστό κράτημα «hold».
Με σωστό στήσιμο και καλό κράτημα, θα μπορούμε πάντα να έχουμε την καλύτερη διεύθυνση «lead» και την καλύτερη ακολούθυηση «follow», χωρίς ποτέ να νιώθουμε σπρώξιμο η τράβηγμα.