τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!
Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.
Τέλειο χορευτή ή δάσκαλο χορού με μεταδοτικότητα?
Αποφασίζοντας κάποιος να μάθει να χορεύει Κοινωνικούς χορούς, το πρώτο πράγμα που κάνει όντας αρχάριος. είναι να επιλέξει κάποια σχολή χορού ή κάποιον δάσκαλο ή δασκάλα χορού. Μια μικρή έρευνα αγοράς ή κάποιες πληροφορίες από πιο σχετικούς με το χορό φίλους και η χορευτική του περιπέτεια αρχίζει.
Στην συνέχεια, μετά τα πρώτα του μαθήματα και με την συχνότερη επαφή του με άτομα που ασχολούνται με τον χορό, αρχίζει να έχει απορίες σχετικές με τις γνώσεις του και την πρόοδό του στον χορό. Αρχίζει να έχει και περισσότερες απαιτήσεις που αφορούν την καταλληλότητα του δασκάλου χορού που διαθέτει η σχολή χορού που έχει επιλέξει ή του δασκάλου που επέλεξε ο ίδιος, για να αρχίσει τα μαθήματά του.
Συχνά συμβαίνει ο μαθητής να αποφασίζει ότι θα αλλάξει δάσκαλο ή σχολή χορού. Είναι πολύ σημαντικό να επιλέξει σωστά, να βρει τον καταλληλότερο και μετά να αλλάξει σχολή χορού ή δάσκαλο. Λογικό είναι εάν κάποιος αλλάζει συνεχώς σχολές και δασκάλους, να μη έχει πολύ γρήγορα την αναμενόμενη χορευτική πρόοδο, να απογοητευθεί και να παρατήσει τα μαθήματα και την ενασχόληση με τον χορό.
Οι περισσότεροι όταν αποφασίζουν να κάνουν μια νέα πιο σωστή αρχή, ψάχνουν για ένα πολύ έμπειρο δάσκαλο- δασκάλα, πολύ καλό χορευτή, με αναγνωρισμένα πτυχία, ένα όμορφο δάσκαλο ή δασκάλα, νεαρό ή νεαρή, ευχάριστο ή ευχάριστη, πολύ φθηνό ή έστω λίγο ακριβό. Ο κατάλογος με τις επιθυμίες είναι πολύ μακρύς, ατελείωτος.
Τα προσόντα ενός δασκάλου χορού αναφέρονται πολύς συχνά και είναι πολύ γνωστά και σχεδόν κοινά, με αυτά των δασκάλων με άλλο αντικείμενο εκπαίδευσης.
Σίγουρα είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο προσόν να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και να ενημερώνεται συνεχώς για όλες τις εξελίξεις στους χορούς που διδάσκει. Φυσικά να έχει και την απαραίτητη πιστοποίηση γι αυτά που διδάσκει.
Οι δάσκαλοι χορού όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί, έχουν ένα κοινό γνώρισμα που το συναντάμε και σε πολλά άλλα επαγγέλματα. Η εκπαίδευσή τους ποτέ δεν τελειώνει με την απόκτηση του διπλώματος. Για του δασκάλους χορού η εκπαίδευση δεν τελειώνει ποτέ, αλλά αυτό δεν αρκεί για να τους κάνει καλούς δασκάλους.
• Η σοβαρότητα είναι ένα πολύ σημαντικό προσόν του δασκάλου χορού, αφού πρέπει να εμπνέει τους μαθητές του, να κερδίζει πάντα τον σεβασμό και την εκτίμησή τους και γενικά να είναι παράδειγμα προς μίμηση.
• Η αφοσίωση στον στόχο του που δεν είναι άλλος, από το να κάνει όλους τους μαθητές του γρήγορα πολύ καλούς χορευτές.
• Τέλος ο σεβασμός στον ίδιο μαθητή, τον οποίο οφείλει πάντα να στηρίζει, να προστατεύει και να τον κάνει να αγαπάει τον χορό κάθε μέρα και περισσότερο, δίνοντας του πάντα νέα κίνητρα γι αυτό.
• Φυσικά για να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του μαθητή και να επιτυγχάνει πάντα σε αυτό τον στόχο, ή για να έχει πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα πρέπει να έχει τεράστια υπομονή.
• Όλοι οι μαθητές δεν είναι ίδιοι, δεν έχουν τις ίδιες ευκολίες ή έστω τις απαιτούμενες ικανότητες. Δεν μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο, δεν έχουν την ίδια αντίληψη. Κάθε μαθητής έχει τον δικό του τρόπο να μαθαίνει καινούργια πράγματα. Ο δάσκαλος πρέπει να έχει την απαιτούμενη φαντασία να βρίσκει καινούργιους τρόπους, διαφορετικούς για κάθε μαθητή. Ο χορός είναι μία τέχνη που απαιτεί αντίληψη και μνήμη εκτός από τις σωματικές ικανότητες. Ο δάσκαλος πρέπει να βρίσκει κάθε φορά το κλειδί που ταιριάζει στον κάθε μαθητή, για να τον ξεκλειδώσει, για να του μάθει βήμα βήμα το νέο υλικό, να τον εμπνεύσει να κάνει την απαραίτητη εκπαίδευση, να τον βοηθήσει
να βρει τον στόχο του και να τον πετύχει. Να γίνει και αυτός ένας καλός χορευτής.
Οι δυσκολίες και τα προβλήματα του δασκάλου χορού δεν τελειώνουν, πολύ συχνά δεν είναι φανερά. Ο δάσκαλος πολλές φορές θα χρειασθεί να λειτουργεί σαν ένας πολύ καλός ψυχολόγος. Σίγουρα εάν εργάζεται με παιδία, σε ομάδες ή ατομικά, θα πρέπει να είναι και καλός παιδαγωγός.
Το σημαντικότερο προσόν ενός δασκάλου χορού, ενός δασκάλου γενικά είναι η μεταδοτικότητα. Η μεταδοτικότητα είναι ίσως το κρισιμότερο κριτήριο για την μελλοντική του επαγγελματική επιτυχία.
Πριν να μιλήσουμε για την μεταδοτικότητα των δασκάλων χορού, ας δούμε τι σημαίνει η λέξη μεταδοτικός- μεταδοτική- μεταδοτικό. Όχι, δεν πρόκειται για μάθημα γραμματικής. Λέμε το γέλιο είναι μεταδοτικό, το χασμουρητό είναι μεταδοτικό, δηλαδή εννοούμε ότι κάποιος γελάει και εύκολα μεταδίδει το γέλιο του ή το χασμουρητό του εύκολα στους άλλους. Μια μόδα ή μια αρρώστια είναι μεταδοτική, μεταφέρεται εύκολα στους άλλους.
Η μεταδοτικότητα του δασκάλου είναι η ικανότητά του να μεταδώσει, να μεταφέρει, αυτό που κατέχει στους μαθητές του. Ν α κάνει τον μαθητή να καταλάβει, να αντιληφθεί και να μάθει εύκολα και γρήγορα, αυτά που δάσκαλός του γνωρίζει πολύ καλά.
Ο δάσκαλος του χορού λοιπόν κατέχει πολλές χορευτικές γνώσεις και η δουλειά του είναι να τις μεταδώσει εύκολα και γρήγορα στους μαθητές.
Ο μαθητής όμως δεν είναι, ένα μπαούλο ή ένας κουβάς που ο δάσκαλος εύκολα θα γεμίσει αφού είναι τόσο μεταδοτικός. Θα πρέπει να ξυπνήσει τον μαθητή, να τον πυροδοτήσει, να τον γεμίζει διαρκώς με επιθυμία για μάθηση, να τον οδηγήσει, στο να βρίσκει και μόνος του τον δρόμο για την απόκτηση και άλλων χορευτικών γνώσεων.
Οι χορευτικές γνώσεις είναι ένας μεγάλος θησαυρός, ένα μεγάλο μέρος από αυτό τον θησαυρό, κρύβεται μέσα μας, μέσα στον μαθητή, μέσα στο μπαούλο, ο δάσκαλος του χορού θα βοηθήσει τον μαθητή για να τον ανακαλύψει, να τον βγάλει από μέσα του.
Ο δάσκαλος και ο μαθητής δεν είναι δύο διαφορετικά άτομα, που απλά ασχολούνται με τον χορό, ο ένας διδάσκει, ο άλλος μαθαίνει. Είναι πολύ σημαντικό από την πρώτη στιγμή του μαθήματος να κτισθεί μια δυνατή σχέση.
Όλα αυτά για να γίνουν απαιτούν την εμπειρία, τις γνώσεις και πάνω από όλα την μεταδοτικότητα του δασκάλου.
Πολλοί δάσκαλοι χορού καυχώνται, ότι είναι διαφορετικοί, γιατί διδάσκουν με διαφορετικό τρόπο, όχι όπως τους έμαθαν οι δάσκαλοί τους. Σίγουρα, αυτό δεν είναι αρκετό, αφού μιλάμε για εκπαίδευση σε τέχνη όπου απαιτούνται εκτός από τη αντίληψη και άλλες ικανότητες, και ο κάθε μαθητής μαθαίνει με πολύ διαφορετικό τρόπο.
Άλλοι δάσκαλοι χορού, αρκούνται στο να διδάσκουν, με τους παραδοσιακούς τρόπους που πιθανόν διδάχθηκαν και εκείνοι από τους δασκάλους τους.
Δεν το πάνε βήμα παρακάτω, δεν το ψάχνουν, αυτά που είναι να δείξουν, θα τα δείξουν και όποιος έμαθε, έμαθε. Έχει αποδειχθεί ότι όλοι μπορούν να μάθουν τα ίδια πράγματα, όλοι μπορούν να χορέψουν όμορφα, ακόμα και άτομα με κάποιες σωματικές ή νοητικές ελλείψεις. Η εκπαίδευση στον χορό είναι μια μεγάλη υπόθεση, ένα μεγάλο διαρκές στοίχημα, μια πολύ γοητευτική πρόκληση για τον δάσκαλο.
Δεν αρκεί να είναι καλός χορευτής, δεν αρκεί να γνωρίζει πολύ καλά πως θα χορέψει τέλεια. Πρέπει να βρει τους τρόπους, πολλούς τρόπους για να μεταφέρει την τέχνη του στους μαθητές. Θα πρέπει να έχει πέρα από όλες τις άλλες του ικανότητες και την ικανότητα να μεταδώσει τις γνώσεις του στους μαθητές του, να τους κάνει να αντιληφθούν, πώς γίνεται αυτό που τόσο όμορφα κάνει, για να μπορέσουν να το κάνουν και εκείνοι κάποια στιγμή εξίσου όμορφα.
Φαντασθείτε ένα πολύ καλό ζωγράφο ή ένα καλό μουσικό, σε μια τάξη με μαθητές που θέλουν να γίνουν και εκείνοι σαν και αυτούς, καλοί ζωγράφοι και καλοί μουσικοί. Ο μουσικός παίζει την μουσική του και ο ζωγράφος ζωγραφίζει τον πίνακά του. Εάν δεν αρχίσουν με πολύ υπομονή και πολλούς, διαφορετικούς για τον κάθε ένα χωριστά εάν χρειασθεί τρόπους, να τους κάνουν να αντιληφθούν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνουν και εκείνοι το ίδιο. Εάν δεν τους μεταδώσουν την επιθυμία για περισσότερη γνώση, εάν δεν κτίσουν την σχέση τους μαζί τους, ίσως κάποιοι από τους μαθητές τους να μάθουν κάποια πράγματα, οι περισσότεροι δεν θα μάθουν και τόσα πολλά. Όμως και οι μεν και οι δε, κάποια στιγμή θα αλλάξουν δάσκαλο και το χειρότερο κάποιοι θα παραιτηθούν από αυτό που τόσο αγαπούσαν όταν το ξεκίνησαν.
Υπομονή, ψυχολογία, φαντασία, εφευρετικότητα, ικανότητα στην οργάνωση, ετοιμολογία, ψυχραιμία, σεβασμός στον μαθητή, αφοσίωση στο καθήκον, τεράστια μνήμη, πολλές γνώσεις, χορευτικές ικανότητες, μεγάλη εμπειρία, καλή φόρμα, καλή εμφάνιση, καλούς τρόπους, πολλά χρόνια σπουδών, δύσκολη πιστοποίηση και συνεχής ενημέρωση, εκπαίδευση, εξάσκηση, εξάσκηση εκπαίδευση.
Αυτά είναι τα...βασικά προσόντα ενός δασκάλου χορού. Εάν δεν έχει την απαραίτητη μεταδοτικότητα, όλα αυτά δεν αρκούν. Χωρίς μεταδοτικότητα δεν θα γίνει ποτέ και δεν θα παραμείνει γνωστός, σαν ένας πολύ καλός δάσκαλος χορού.
Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Στείλτε μας e-mail, γράψτε μας, τις απορίες σας. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα και βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.