Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

«dancing". Μαντέψτε τι χορό χορεύουν.

Στο 2ο live του 4ου «dancing with the stars", τα δεκατέσσερα ζευγάρια θα χόρευαν όπως συνηθίζεται, δύο χορούς. Το ζευγάρι που θα ψήφιζαν λιγότερο οι τηλεθεατές, με τους γνωστούς τρόπους σταθερό, κινητό τηλέφωνο και Internet, θα αποχωρούσε.

Η διαδικασία λοιπόν όπως πάντα μετά το 1ο live, ήταν εξαιρετικά κρίσιμη για τα ζευγάρια. Κανένας δεν θέλει να φεύγει πρώτος από ένα show.

Ta μισά ζευγάρια (επτά) θα χόρευαν jive και τα άλλα μισά Βιεννέζικο Βαλς.

Όλα καλά, όλοι χόρεψαν αυτό που έπρεπε να χορέψουν, αλλά κάτι δεν πήγε καλά!

Ένα ζευγάρι χόρεψε κάποιο άλλο χορό, χόρεψε Μοντέρνο Βαλς, γνωστό και ως slow waltz (Αργό Βαλς) ή smooth Waltz(απαλό Βαλς). Ο χορογράφος, σωστά, έκανε αυτό που του επέβαλε η μουσική. Πολύ βολικό για το ύψος της παρτενέρ του, αλλά και για τις απαιτήσεις του κοινού, λόγω της φήμης της αλλά και λόγω της πρώτης καλής εμφάνισής του ζευγαριού στο πρώτο live.

Φυσικά εάν επρόκειτο για διαγωνισμό χορού, το ζευγάρι θα αποκλειόταν. Την μουσική όμως για κάθε ζευγάρι την επιλέγει η παραγωγή, όχι το ζευγάρι.

Για να γίνουν πιο κατανοητά όλα αυτά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και στον κοινωνικό χορό και στο αθλητικό χορό, κάθε χορός έχει κάποιους συγκεκριμένους χρόνους, που αφορούν την ταχύτητα που επιτρέπεται να χορεύεται. Το "tempo", έτσι λέγεται στην γλώσσα των χορευτών και των κριτών η ταχύτητα της μουσικής, για το Βιεννέζικο βαλς, είναι 56 έως 64 μέτρα ανά λεπτό(bars per minute).

Πιό αναλυτικά, γιά όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα μουσικά μέτρα, η ταχύτητα σε χτύπους μουσικής για υο Βεννέζικο βαλς πρέπει να είναι από 145 έως 180 χτύπους ανά λεπτό (bights per minute).

Tο τραγούδι "You light up my life" της Whitney Houston, έχει ταχύτητα (tembo) 30 μέτρα ανά λεπτό (bars per minute) ή 150 χτύπους μουσικής ανά λεπτό (beats per minute). Είναι από τα πιο γνωστά τραγούδια Μοντέρνου αργού Βαλς, από τα πιο πολυχορευμένα τραγούδια σε διαγωνισμούς χορού τα τελευταία 15- 20 χρόνια.

Τα αργό Βαλς χορεύεται με υποχρεωτικό χρόνο (tempo) στο 28-31 μέτρα ανά λεπτό (bars per minute) ή 89 έως 93 χτύπους ανά λεπτό (beats per minute).

Πώς μπορεί, να συμβαίνει κάτι τόσο σοβαρό ή αστείο, όπως το πάρει ο καθένας σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή. Είναι λάθος ενός και έλλειψη...παρατηρητικότητας ή ασχετοσύνης πολλών? Συμβαίνει αυτό ή κάποιος, ένας επιλέγει, αποφασίζει και οι άλλοι απλά δεν λένε ούτε την γνώμη τους, γιατί έτσι πρέπει.

Το πιο αστείο ή τραγικό είναι ότι το ζευγάρι αυτό όχι μόνο δεν αποκλείστηκε, βαθμολογήθηκε κανονικότατα από την επιτροπή και με πολλά μπράβο. Επιβραβεύθηκε και πήρε την...δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία και την...δεύτερη θέση στο live!

Το ζευγάρι βέβαια χόρεψε πολύ όμορφα την χορογραφία του, αλλά χόρευε άλλο χορό, όχι Βιεννέζικο Βαλς.

Πριν καν αρχίσει το 4ο «dancing with the stars", σε γνωστές life- style τηλε- εκπομπές και άρθρα, είχε ξεκινήσει μια μουρμούρα, ένα κουτσομπολιό, ότι κάποια από τις διασημότητες, ήταν και είχε δηλώσει και η ίδια ότι ήταν, part -time δασκάλα latin χορών, με επαγγελματικά διπλώματα και ότι δίδασκε χορό, σε κάποια σχολή χορού στον Πειραιά! Η συζήτηση γινόταν για το εάν η παραγωγή γνώριζε για αυτήν την ιδιότητα και εάν θα έπρεπε να επιτρέψει την συμμετοχή της. Η διασημότητα που είναι ή υπήρξε έστω, κατά τις γκρίνιες και δασκάλα χορού, είναι η ίδια που δέχθηκε αδιαμαρτύρητα να χορέψει ή μπερδεύτηκε και εκείνη, μαζί με τον εμπειρότατο χορογράφο της και την παραγωγή, στην επιλογή της μουσικής του Βιεννέζικου με αυτό το πολύ κλασικό αργό Βαλς.

Από τους Ballroom χορούς, το Βιεννέζικο Βαλς, έχει το μικρότερο βηματολόγιο από όλους τους άλλους χορούς. Τα βήματά του εάν αφαιρέσεις την ταχύτητα εκτέλεσης τους, μοιάζουν πολύ με αυτά του Μοντέρνου αργού Βαλς, το οποίο όμως έχει πολύ μεγαλύτερο και πολύ διαφορετικό βηματολόγιο.

Όλα τα μέλη της επιτροπής είπαν τα καλύτερα. Όλοι συμφώνησαν και τόνισαν κατηγορηματικά σε ένα: Ότι επιτέλους μετά από τις έξι χορογραφίες που προηγήθηκαν, είδαν και ένα πραγματικό κλασσικό...Βιεννέζικο Βαλς.

Αυτό που κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα είναι, ότι εντελώς συμπτωματικά, λίγη ώρα πριν, τα μέλη της επιτροπής που σπάνια διαφωνούν, όχι μόνο διαφώνησαν αλλά σχεδόν τσακώθηκαν, για κάτι που είχε σχέση με την καταλληλότητα των τραγουδιών που επιλέγονται από την παραγωγή και πού θα πρέπει να χορογραφήσουν οι επαγγελματίες χορευτές για να τα χορέψουν με τους παρτενέρ τους.

Η διαφωνία ξεκίνησε από μία απορία ή ένσταση της κυρίας Δανδουλάκη, για την αυστηρή από τα μέλη της επιτροπής κριτική, στην χορογραφία ενός ζευγαριού, που χόρεψε Βιεννέζικο Βαλς, αλλά με το τραγούδι του να μην μοιάζει τόσο πολύ ή καθόλου με Βιεννέζικο Βαλς, αν και υπήρχε κάποιος σχετικός ρυθμός. Για ταχύτητα της μουσικής, ούτε λόγος. Η κα Δανδουλάκη, επέμενε και σωστά, ότι η χορογραφία πρέπει να μένει πιστή στην μουσική που ακούει.

H κυρία Galena με τη σειρά της επέμενε, ότι η χορογραφία πρέπει να είναι πιστή στο είδος του χορού που το ζευγάρι χορεύει, που έχει υποχρεωτικά βήματα και κανονικό βηματολόγιο.

Η κυρία Δανδουλάκη επέμενε ότι το είδος του χορού, πρέπει να εκφράζεται με κομμάτια που απηχούν περισσότερα στον συγκεκριμένο χορό. Με λίγα λόγια γιατί επιλέγεται μουσική που δεν είναι η καταλληλότερη για τους συγκεκριμένους χορούς.

Η κυρία Galena Velikova, έκλεισε το θέμα με πολλή σιγουριά, λέγοντας ότι οι χορογράφοι κατάλαβαν ακριβώς αυτό που εννοούσε!

Λίγη ώρα μετά, παρά την διαφωνία που υπήρξε, παρά την έντονη συζήτηση που προηγήθηκε, ήλθε η ώρα της τελευταίας και δεύτερης καλύτερης σε βαθμολόγηση από την επιτροπή συμμετοχής. Του Βαλς που μόνο Βιεννέζικο δεν ήταν.

Μουσική που ακόμα και ένας μαθητής ενός μηνός, θα καταλάβαινε ότι ήταν μοντέρνο Βαλς με πάρα πολλή αργή μουσική για να την χορέψει ένα ζευγάρι σε διαγωνισμό γιά Βιεννέζικο.

Κάτι που εάν δεν έχεις προσπαθήσει έστω και μία φορά να κάνεις, είναι πολύ λογικό να μην γνωρίζεις πόσο δύσκολο είναι. Οι περισσότεροι τηλεθεατές του "dancing with the stars", είναι πολύ φυσικό να μην γνωρίζουν, πόσο δύσκολο είναι να χορέψει ένα ζευγάρι ένα χορό, όπως το Βιεννέζικο Βαλς ή το Quick step, με το κανονικό τους tempo, δηλαδή με την ταχύτητα της μουσικής που ορίζουν οι κανονισμοί των αγώνων αθλητικού χορού.

Δεν είναι απλά δύσκολο, είναι ακατόρθωτο, εάν δεν είναι και οι δύο παρτενέρ του ιδίου χορευτικού επιπέδου, με τις ίδιες γνώσεις τεχνικής και περίπου την ίδια εμπειρία. Για να πλησιάσεις αυτούς τους χρόνους η προσπάθεια για κάθε βήμα, για κάθε χτύπο μουσικής, απαιτεί πενήντα- πενήντα συνεισφορά και από τους δύο παρτενέρ. Εάν ο ένας δεν είναι όσο πρέπει ικανός ή προετοιμασμένος, τότε το χορευτικό αποτέλεσμα θα μοιάζει με γρήγορη, βιαστική...μετακόμιση και η πιθανότητα τραυματισμών πολύ πιθανή.

Είναι λοιπόν απαραίτητο η επιλογή της μουσικής να είναι πιο αργή σε tempo ή όπου αυτό είναι ακουστικά εφικτό ή η αλλαγή στην ταχύτητα της μουσικής μέσω του μηχανήματος αναπαραγωγής ή με επεξεργασία της μουσικής από κάποιο πρόγραμμα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η μουσική για όλα τα ζευγάρια του "dancing with the stars" στην περίπτωση του Βιεννέζικου Βαλς και όχι μόνο, σχεδόν επιβάλλεται να είναι πιο αργή από αυτή που ορίζουν οι κανονισμοί αθλητικού χορού για αυτόν τον χορό. Είναι πολύ λογικό αυτό.  Όπως λογικό θα ήταν μια εξ' αρχής αναφορά σε αυτό το θέμα από την επιτροπή. Ιδιαίτερα από την κυρία Galina Velikova, που πάνω της πέφτει όλο το κομμάτι που αφορά τους κανόνες τεχνικής των χορών αυτών.

Το "dancing with the stars", μόνο καλό κάνει στον χορό. Φέρνει πολλούς μαθητές στις σχολές, πολλούς νέους φίλους του χορού και συγκεκριμένα στους Ballroom χορούς. Το "dancing with stars" μπαίνει στα σπίτια μας τέσσερις μήνες τον χρόνο, κάθε Κυριακή και μαθαίνει στον κόσμο ένα σωρό πράγματα για τους Κοινωνικούς χορούς και το ευγνωμονούμε γι' αυτό. Μαθαίνει στο κοινό και τους τηλεθεατές του, πράγματα που ίσως δεν θα μάθαιναν ποτέ ή δύσκολα με άλλο τρόπο, στο καιρό της κρίσης που ζούμε.

Όμως και στα τρία "dancing with stars", η μουσική που επιλεγόταν, ήταν ένα θέμα προς συζήτηση. Θέμα συζήτησης ακόμα και από τους ελάχιστα σχετικούς με αυτούς τους χορούς.

Δεν θα έπρεπε τουλάχιστον από την επιτροπή, να γίνεται ζωντανά μια τέτοια συζήτηση. Συζήτηση που μετά από όσα έγιναν, δείχνει ότι υπάρχει θέμα με τις γνώσεις της κριτικής επιτροπής. Δεν είναι και τόσο δύσκολο να μάθει κάποιος αυτές τις «λεπτομέρειες», όταν μάλιστα είναι στη επιτροπή για δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη φορά.

Ένα τόσο μεγάλο, τόσο σημαντικό για τους φίλους του χορού στην Ελλάδα show, θα μπορούσε να έχει τους δικούς του κανόνες χορού και να τους έχει κοινοποιήσει στο κοινό και στους συμμετέχοντες. Κανόνες για βήματα, υποχρεωτικά η μη, ταχύτητα και διάρκεια μουσικής, τεχνικής και γενικά για ότι θα ήταν απαραίτητο για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Άλλωστε και στον αθλητικό χορό συναντάμε πολύ συχνά διαφορές, αφού οι φορείς που διοργανώνουν τους αγώνες, έχουν θεσπίσει ο καθένας δικούς του κανόνες. Με τις χωρίς τέλος γνώσεις της κυρίας Galena, αλλά και την εμπειρία από τα προηγούμενα show για την Ελληνική χορευτική πραγματικότητα, η θέσπιση ιδανικών κανονισμών για το show, δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

Εκτός απο την κυρία Galena Velikova που ως πρωταθλήτρια αθλητικού χορού, χορογράφος και προπονήτρια πρωταθλητών, έχει τεράστιες γνώσεις στον χορό και θα μπορούσε να είναι συνεχώς κριτής σε Διεθνείς αγώνες αθλητικού χορού υψηλού επιπέδου, στα άλλα μέλη της επιτροπής, οι γνώσεις περιορίζονται σε όσα έμαθαν μετά την συμμετοχή τους ή σε σχετική προετοιμασία λίγο πριν από αυτήν.

Επίσης είναι πολύ λογικό, όπως και σε άλλα παρόμοια show (so you think you can dance κλπ), η παραγωγή να επιλέγει μουσική εμπορική, που δεν έχει ακουστεί πολύ, με κριτήριο όχι τόσο πολύ την καταλληλότητα του τραγουδιού, αλλά την ικανότητα του ζευγαριού, για να ακριβολογούμε στην περίπτωση του "dancing with the stars", της διασημότητας που χορεύει τον συγκεκριμένο χορό.

Όμως: Μια έντονη συζήτηση, μιά διαφωνία που γίνεται ζωντανά γι' αυτό το θέμα. Οι σχετικές επεξηγήσεις για την αυστηρότητα ή όχι της βαθμολογίας, αλλά και η τόσο απρόσεκτη επιλογή της μουσικής όπως αυτή. Δηλαδή ενός αργού μοντέρνου πασίγνωστου Βαλς, αντί για Βιεννέζικο Βαλς και τελικά η βαθμολόγηση του ζευγαριού που το χόρεψε με άριστα, χωρίς κανένας (!) να κάνει καμία παρατήρηση για την ταχύτητα της μουσικής και την χορογραφία. Κανένας δεν είδε τις πρόβες του ζευγαριού?

Δυστυχώς όλα αυτά όχι μόνο δεν μας μαθαίνουν τίποτα, αλλά θα μας κάνουν να ξεχάσουμε και αυτά τα λίγα που ξέρουμε! Το "dancing with the stars" το αγαπήσομε και το αγαπάμε όλοι. Παράκληση προσέξτε το λίγο παραπάνω, μην μας το χαλάτε!

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr
Στείλτε μας μ ένα e-mail γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.