Μάθετε τα πάντα για τον χορό

τα πάντα για τον χορό, δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις!

info@pro-dance.gr  

Στο τμήμα «Νέα» θα βρείτε όλες τις πρόσφατες καταχωρήσεις.

Η διεύθυνση στους απαλούς χορούς.

Οι κοινωνικοί χοροί, οι γνωστοί μας Ballroom χοροί, Latin και απαλοί, αλλά και όλοι οι χοροί που χορεύονται σε ζευγάρια, για να μην αδικούμε και τόσους άλλους χορούς που δεν ανήκουν στην γνωστή ομάδα των Ballroom American ή International style, έχουν όλοι κάτι κοινό. Για να μπορέσει ένα ζευγάρι να χορέψει σωστά οποιονδήποτε ζευγαρωτό χορό, θα πρέπει ο καβαλιέρος να μπορεί να διευθύνει και η ντάμα να μπορεί να ακολουθεί.

Η διεύθυνση υπάρχει από τον πρώτο χτύπο της μουσικής, από την πρώτη κίνηση του ζευγαριού. Χωρίς την σωστή διεύθυνση κανένα βήμα (φιγούρα) δεν χορεύεται σωστά.

Για τους Ballroom χορούς η διεύθυνση είναι απαραίτητη και πολύ σημαντική. Φυσικά αυτή γίνεται με πολύ διαφορετικό τρόπο στους Latin χορούς και διαφορετικό στους απαλούς. Αυτό γίνεται λόγω του διαφορετικού κρατήματος, της διαφορετικής στάσης των σωμάτων και φυσικά λόγω της διαφορετικής απόστασης των δύο χορευτών.

Υπάρχουν κάποιοι σημαντικοί κανόνες που θα πρέπει ο καβαλιέρος να μην ξεχνά ποτέ όταν χορεύει και διευθύνει την ντάμα του.

Κατ' αρχήν παίρνει σωστή στάση σώματος, αυτή περιγράφετε σε πολλά σημεία στην ιστοσελίδα και φροντίζει να έχει κάνει το ίδιο και η ντάμα του.

Το πιο σημαντικό θέμα στην διεύθυνση στους απαλούς χορούς είναι η γλώσσα του σώματος. Η ντάμα πρέπει να είναι συγκεντρωμένη και να νιώθει αυτό που της μεταδίδει ο καβαλιέρος κάθε στιγμή με το σώμα του. Η ντάμα πρέπει να αντιληφθεί και να ακολουθήσει έγκαιρα τις αλλαγές που γίνονται στο σώμα του καβαλιέρου. Οι αλλαγές αυτές κάποιες φορές γίνονται μεγαλύτερη έμφαση και γίνονται εύκολα αντιληπτές, άλλες φορές λιγότερο.

Προσοχή όμως, ο καβαλιέρος δεν ξεχνά ποτέ ότι αυτό που χορεύει κάθε στιγμή της μουσικής, το χορεύει με κάποιον άλλον άνθρωπο. Δεν χορεύει λοιπόν μόνος του, φροντίζει πάντα να διευθύνει. Χορεύει με μία γυναίκα, που η σωματική της διάπλαση συνήθως είναι μικρότερη και πιο εύθραυστη από την δική του. Δεν την σπρώχνει, ούτε την τραβάει βίαια ποτέ. Όλα πρέπει να γίνονται αβίαστα και ντελικάτα. Συγκεντρώνεται στην ντάμα του, βρίσκει γρήγορα πως λειτουργεί, πως τον καταλαβαίνει καλύτερα και την διευθύνει συνεχώς.

Η διεύθυνση δεν είναι κάτι που το ξεκινάμε όταν χρειάζεται και το σταματάμε όταν δεν χρειάζεται. Δεν είναι αυτοκίνητο η ντάμα και η πίστα του χορού, δεν είναι αυτοκινητόδρομος. Η διεύθυνση στον χορό είναι πάντα εκεί. Υπάρχει ακόμα και όταν δεν χρειάζεται. Με την ευκαιρία της αναφοράς σε αυτοκίνητα και αυτοκινητόδρομους, ο καβαλιέρος δεν πρέπει ποτέ να ξεκινά απότομα στην αρχή της μουσικής και του χορού. Δεν πρέπει να ξεκινά σαν αυτοκίνητο που σπινάρει στο φανάρι, επειδή ο οδηγός του σανιδώνει το γκάζι. Ξεκινάει πάντα απαλά, σαν να γλιστράει αβίαστα.

Χορεύοντας ο καβαλιέρος θα πρέπει να προσαρμόζει το άνοιγμα των βημάτων του, με το άνοιγμα των βημάτων που μπορεί να κάνει η ντάμα του.

Η σειρά που θα χορεύει, θα πρέπει να έχει στοιχεία αναγνωριστικά και να πηγαίνει πάντα ομαλά, από τα πιο εύκολα βήματα (φιγούρες) σταδιακά στα πιο δύσκολα, προσπαθώντας πάντα να κινείται προοδευτικά στην γραμμή χορού και ποτέ να μην δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα με τις επιλογές του. Εάν γνωρίζει πολύ καλά τις ικανότητες της ντάμας του, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Μπορεί να γίνει γρήγορα πιο θεαματικός, με πιο εντυπωσιακές εξ' αρχής επιλογές.

Προσοχή όμως εάν κάποια φιγούρα δεν γίνει καλά και στην μία και στην άλλη περίπτωση, θα πρέπει κα κρατηθεί εκεί, στο επίπεδο βημάτων που η ντάμα του τον ακολουθεί εύκολα, χωρίς να αγχώνεται. Δεν υπάρχει λόγος να την πιέσει, ούτε να την διευθύνει πιο δυναμικά, αφού η ντάμα δεν μπορεί να τον ακολουθήσει, συγκεντρώνεται περισσότερο και μένει σε αυτό το επίπεδο.

Ο καβαλιέρος πάντα ότι και να κάνει, θα πρέπει να έχει το νου του ότι η ντάμα του έχει το σωστό πόδι ελεύθερο. Εάν βρεθούν με λάθος πόδι, δηλαδή με ίδια πόδια, αυτό θα είναι καταστροφικό, γιατί σίγουρα θα συγκρουστούν. Συμβαίνει συχνά αυτό, ιδιαίτερα στους χορούς με αλλαγές στον ρυθμό όπως το Fox-Trot και το Tango, αλλά και στο Waltz.

Εάν ο καβαλιέρος ή το ζευγάρι, χάσει τα βήματα του ή χάσει τον ρυθμό, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως και να ξεκινήσει σωστά.

Θα πρέπει να θυμάται o καβαλιέρος πάντα, ότι στην πίστα είναι νόμος: «Οι κυρίες δεν κάνουν ποτέ λάθος. Εάν υπάρξει λάθος, το έχει κάνει ο καβαλιέρος που διευθύνει».

Κύριοι συγκέντρωση και αυτοσυγκράτηση. Προσοχή στις επιλογές σας, μην ξεχνάτε ότι η ντάμα σας είναι στο έλεος σας.

Στο τέλος- τέλος όμως απολαύστε το. Η πίστα είναι το μόνο μέρος όπου ο άντρας...κάνει πραγματικά το κουμάντο. Σε όλα τα άλλα στην ζωή μας, οι γυναίκες μας διευθύνουν, κάνοντας εμάς όμως να νιώθουμε βασιλιάδες.

Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την εκπαίδευση στον χορό θα βρείτε:
E-mail: info@pro-dance.gr  
Τα μηνύματα χωρίς στοιχεία (όνομα-τηλέφωνο) δεν θα απαντηθούν.
Στείλτε μας μ ένα e-mail ή κάντε μας ένα τηλέφωνο, γράψτε μας , πέστε μας τις απορίες σας για τα μαθήματα χορού, τα ομαδικά- ατομικά μαθήματα, τον επαγγελματικό χορό ή την γαμήλια χορογραφία. Σχεδόν άμεσα θα έχετε την απάντηση για όλα.
Μάθετε δωρεάν τα πάντα. Μάθετε για τις προσφορές, τα δωρεάν μαθήματα, και τα δωρεάν πάρτι. Δωρεάν μπορείτε να έχετε και το προφίλ σας σαν μαθητής -χορευτής και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες σας, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης για εσάς.